.

petak, 3. ožujka 2017.

Svaki posao traži cijelog čovjeka


Remtonečki Gaj -  Prije nekoliko dana smo iskoristili priliku te porazgovarali sa jednim od naših vrlo uspješnih Novozagrebačkih  vlasnika male obiteljske tvrtke.

Željeli bi istaknuti kako su mala i srednja poduzeća doista odveć važan dio našeg nacionalnog poduzetništva i ostvaruju zapažen dio bruto nacionalnog dohotka. Iako mnogi neinformirani (ili pak, ne zainteresirani!?) zapravo ni ne znaju prave činjenice, misleći kako se tu radi, o nekakvim imaginarnim tvrtka, koje čine (ona otrcana floskula - iznajmljen ured, uredski stol i računalo!?), prava istina je sasvim suprotna i na sreću sa velikim i svaku godinu sve većim ostvarenim poslovnim i financijskim rezultatima, ujedno svakodnevno povećavajući broj zaposlenih.

Naime, dovoljno je reći kako samo mala poduzeća ostvaruju nešto više od 34,90% u bruto domaćem proizvodu, a sa zaposlenosti sudjeluju sa 50,90% u odnosu (velika poduzeća 31,60% i srednja poduzeća 17,50%)  na ukupni broj zaposlenih. Doduše, ovi podatci se odnose na 2014. godinu, zasigurno su se kroz ove tri godine daleko više progresivno  porasla u korist malih poduzetnika.

No, vratimo se našem sugovorniku, Nebojši Aleksić, vlasniku i direktoru male, ali vrlo ugledne geodetske tvrtke - Geodezija Aleksić d.o.o.





Nebojša Aleksić, vlasnik i direktor
Godezija Aleksić d.o.o.
Srdačan pozdrav g. Aleksić  i odmah u bi vam u početku željeli zahvaliti što ste, uz sve svoje obaveze ipak uspjeli odvojiti dio vremena za nas, naše čitatelje i fanove Portala Rotor. Moramo priznati kako smo mnogo toga ugodnoga i zanimljivog čuli o vama, vašoj uspješnoj tvrtci i o vašem predanom sportskom ali i samozatajnom humanitarnom radu. 

No, krenimo redom.

- Recite nam, što vas je motiviralo, odnosno potaknulo da pokrenete vlastitu  tvrtku? Koliko dugo je vaša tvrtka na tržištu ? Gdje ste stjecali  stručna iskustva pije samog pokretanja vaše tvrtke?

- Uh, uh.... Moram priznati kako ste me "zatrpali" svojim pitanjima. No, kako je u mom profesionalnom poslu prije svega važna organizacije, točnost i profesionalnost iskoristiti ću ta sva svoja dosadašnja pozitivna iskustva, te krenuti redom.

Motivacija? 

Prije bih rekao kako se radi o klasičnoj Hrvatskoj priči, koju su na žalost prije mene proživjele tisuće i tisuće naših sugrađana. Naime, prodajom (2012. godine) naše bivše tvrtke Ceste  Varaždin, danas Colas Hrvatska d.d. pojavio se višak radne snage. Kako sam ja uz još nekolicinu kolega bio iz Zagreba, a ne iz Varaždina u koji sam putovali na radno mjesto - naravno  - mi smo bili jedni od prvih koji su dobili otkaz, odnosno raskid radnog odnosa / ugovora.

Moram priznati kako je to u prvi trenutak bilo i izgledalo zaista šokantno. Naime, sve se to dogodilo pred Božićne i Novogodišnje blagdane, u mojoj obitelji koju čini moja supruga (ne zaposlena) i dva sina  školarca. Kako sam čovjek od terena (takva mi je struka) negdje u svojoj dubini sam znao kako će na kraju ipak sve biti baš onako kako treba, samo treba biti strpljiv. Proveselili smo se i proslavili  blagdane, i  nakon toga  sam donio odluku, odnosno odlučio pokrenuti ono JDOO (jednostavno društvo sa ograničenom odgovornošću) koja se mogla pokrenuti sa svega 10 kuna, naravno kako su se troškovi na kraju pokazali daleko veći. 

Moram priznati kako je to bio zaista veliki izazov, za mene ali i za moju obitelj. 

No, na sreću, evo u petoj godini kako naša tvrtka uspješno posluje na tržišti, moram istaknuti kako ni jednog dana nismo bez posla, na sreću posao nas "traži". Tvrtka je obiteljska u kojoj radimo moj sin i ja. Radimo isključivo usluge geodetskih usluga niskogradnju, cestogradnju.


Želio bih istaknuti kako sam od onog soja ljudi, koji vrlo praktično i uspješno umiju organizirati svoj život, tako da ni u čemu ne pretjerujem. Držim se one, kako na dan treba raditi osam sati. Kroz vlastita iskustva i iskustva mnogih kolega znam, kako raditi više, forsirati - obično ne završi dobro. No uz svoj posao imam i ostale životne ljubavi, za koje isto tako nastojim uspješno odvojiti dio svog vremena. Iznad svega volim ljude, volim se družiti, volim i uživam i i "oko" sporta, ali isto tako sa velikom strasiti i radošću volim otputovati na izlet (dulji ili kraći) sa svojom obitelji, sportskim društvom ili sam. Ovo -sam, se zaista rijetko događa.

Predanom je još desetak godina aktivnog rada, prije same (zaslužene) mirovine. Zaista nemam nikakve ambicije širiti posao. Zadovoljan sam sadašnjim stanjem. Ukoliko sin bude imao ambicija, prepuštam mu na volju, neka on sam širi posao, prihode, tržište ... No, ali ja zaista nemam takve ambicije. Sada, sav posao uspijevamo kvalitetno i u roku uraditi na zadovoljstvo naših ponosnih korisnika usluga, ali i na vlastito zadovoljstvo. Recite mi, ima li u poslu većeg zadovoljstva nego imati pokraj sebe - zadovoljne klijente?

Gdje sam stjecao stručna iskustva, prije otvaranja vlastite tvrtke ?


Radio sam svoju struku, koju iznad svega - od srca volim. U njoj uživam! Kada bih se ponovno rodio, ponovno bih izabrao ovaj poziv. 

Kako sam već rekao, prije otvaranja vlastite tvrtke, radio sam desetak godina za građevinsku tvrtku Ceste Varaždin  iz Varaždina. Mnogo sam godina od toga proveo na terenu, radio sam praktično sve ove  nove autoceste od Maslenice, pa dolje prema Šibeniku,  Riječku obilaznicu, auto cestu Krapina - Trakošćan itd...




Nebojša Aleksić, vlasnik i direktor
Godezija Aleksić d.o.o.
- Nakon svojih iskustava, kada sam otvarao vlastitu tvrtku sa 50. godina, podržao bih svakoga i predložio iz svojih iskustava da svatko tko ime nekakvu šansu, treba poslovno reskirati.

Ja nisam reskirao, naime ja sam dobio otkaz i ušao u nepoznato.

Danas sam sebi govorim - "Trebao sam sam dati otkaz, pet godine prije!" 

Treba reskirati u životu, vjerovati u sebe. Ako čovjek vjeruje u sebe i k' tome ne smije se odustati... Biti će možda teško prvih pola godine, godinu dana ... No, ako vjerujete u sebe i u svoje mogućnosti - do uspjeha ćete doći,koliko god to bilo teško, koliko god to bilo. Na žalost u ovoj zemlji je daleka bijela točka u tunelu. No, može se. Samo treba vjerovati u sebe i naravno, trebate  voljeti i uživati u onome što radite.



- Što mislite, što izdvaja vašu tvrtku , čini je poželjnim poslovnim partnerom?

- Za razliku od mnogih mojih kolega (iskreno se nadam kako se neće naljutiti!?),  na žalost -njihov posao upravlja njihovim životom - (kako privatnim, tako isto i poslovnim). Iskrenog sam mišljenja kako me to doista izdvaja, jer sam ja u prilici  da upravljam svojim poslom, ali i vlastitim životom. Za razliku od drugih, nisam si dopustio da se "utapamo" u poslu. Ja inzistiram na kvaliteti i dogovorenom roku, jer kako sam već istaknuo - nije bilo dana da smo bili bez posla. Dolaze nama poslovni  ljudi, partneri - nude posao, gradilišta.

S druge strane, mislim kako moj entuzijazam i ljubav prema mom pozivu , bez obzira što je iza mene tridesetak godina terenskog radnog staža, izvire iz svakog mog nastupa, gdje se nedvojbeno vidi kako ja uživam u tom poslu i radim ga sa posebnom i zaraznom strašću.

Ovaj moj posao mi je svetinja. Ni izbliza zato što ja imam posao i radim, već zato - jer, ja kreiram nešto. Kad dođem negdje, gdje je trenutno livada ili polje, a nakon šest mjeseci ili godinu dana, tu osvane most, cesta i sl. - otada mi je duša prepuna zadovoljstva i radosti. Eto , nešto sam stvorio!

- Čuli smo a i uvjerili smo se , kako ste vrlo često sponzor sportskih događanja (uskoro će se održati jedno međunarodno prvenstvo čiji ste uz ostale i vi sponzor) , ali donator mnogih humanitarnig akcija.


-  Moram priznati kako ste odlično obaviješteni. Naime, ja sam osnivač Crossminton kluba Zagreb, ujedno i predsjednik  tog uspješnog kluba. Sa iznimnom radošću pomažemo rad tog vrlo aktivnog i uspješnog kluba (klub okuplja nešto više od stotinjak članova, različitih uzrasta!), koji iza sebe ima cijeli niz priznanja, nagrada, kako doma u Hrvatskoj, ali isto taku u Europi, ali i svijetu. Vrijedi ovdje istaknuti kako to nije samo pomaganje klubu, već i pomoć u organizaciji različitih domaćih ali i međunarodnih turnira, koji su iznimno zapaženi, odlično posjećeni, te vrlo budu često primjeri inventivne i odlične organizacije, koju često puta koriste kolege širom Europe.

Tako da sam presretan što sam u mogućnosti da to mogu radim i od srca sa velikom radošću to činim.

Što se pak tiče ovog humanitarnog djela, tu ne bih baš mnogo govorio javno, jer to je moje privatno , koliko mogu, što mogu , kome i zašto itd... Naime,  to je naprosto nešto moje, intimno, što ja osjećam, što živim, kako živim... Ako sam u prilici pomoći - pomoći ću - neću odmoći. Mislim kako ćete me razumjeti, naprosto nemam potrebe o tome javno govoriti.
 više...





Geodezija Aleksić d.o.o.
Remetinečki Gaj 22 d
10 020 Zagreb
mob: 099 3000 543
e-mail: geodezija.aleksic@gmail.com






Nema komentara:

Objavi komentar