.

srijeda, 21. prosinca 2016.

Budi profesionalac

Novi ZagrebMnogo sam pročitao, čuo, vidio, razgovarao s poduzetnicima. Svatko od nas se vjerojatno susreo s “biznisom”. I uvijek se vraćam na jedan zaključak. Najvažniji element biznisa je čovjek. Čovjek je zaista centar svega. Čovjek je cjelina tijela, duha i uma. Nema toga što njegov um ne može smisliti, razum je taj koji mu daje prednost.


Koliko god mislili da ništa ne ide bez kapitala, opreme, zgrade, uređaja, strojeva, uvijek na kraju spoznamo da čovjek određuje kombinaciju svih tih elemenata i tek to daje rezultate. Čovjek smišlja recept, pripravlja kolač i na kraju ga jede, s užitkom ili s gorčinom. I naravno važan je odnos čovjeka prema drugom čovjeku, poduzetnika prema drugom poduzetniku,… i još mnogo elemenata.

A da bi čovjek dobro vodio svoj posao mora biti profesionalac u svim područjima i imati profesionalce u svom timu. Profesionalno raditi svoj posao znači potpuno mu se posvetiti, za uspješnog poduzetnika ponekad nema radnog vremena. Sposoban i stručan (ili imati stručne suradnike) poduzetnik bit će uspješan. Usmjerite se na bitne ciljeve poslovanja, zaboravite sitne privatne interese i osobne probleme. Nikada ne prenosite svoje osobne probleme (supruga, djeca, vlastita nezadovoljstva,...) na posao. Za to nisu krivi suradnici, radnici i poslovni partneri.

No je li dovoljno imati samo profesionalno znanje, biti stručan? Ne, to je jedan dio mozaika koji čini uspješnog poduzetnika. Važno je i biti čovjek koji ne gleda samo svoje interese. Ne možete poći od toga da vaših 10 kuna vrijedi više od bilo čijih 10 kuna. Onda nešto ne štima kod vas, ne kod drugih. Cijeniti samo sebe i svoj rad nije dobro. Zamislite se nas sobom ako gledate kako ćete izvući što više za sebe, a drugima što ostane. I to govori o vama. Tada sva profesionalna znanja u poslu padaju u vodu. Možda ćete biti uspješni, materijalno. Ali se zapitajte što to u vama čuči kao čovjeku.

Nažalost, sve više susrećem poduzetnike koji za cilj imaju samo svoj interes. Drugi su manje vrijedni, moj proizvod je odličan, moja cijena je najbolja, važnija od ostalih, moj rad je stručan, moja potraživanja su najvažnija,… I kada takve zapitam možemo li surađivati na obostrano zadovoljstvo i interese kažu: DA. A onda već slijedeći potez kaže da ne misle tako. Jer ipak ste vi i vaš proizvod najvažniji i imate samo jedan cilj: kako prodati svoj proizvod ili uslugu. Obično takve osobe kažu: vaši mi proizvodi ili usluge u ovom trenutku ne trebaju, razmislit ću pa ću vam se javiti. Poslije toga slijedi šutnja, ne javljanje na telefon, ne odgovaranje na mailove i ponude,… pa čak ste spremni primati nečije proizvode ili usluge bez da se pitate treba li ih platiti.

I na kraju se uvijek iznenadim kada mi takve osobe kažu: pa mi nismo rekli da to želimo kupiti, niti smo dali narudžbu. To što je neku vrijednost dobio kod ovakvih osoba nije važno. Skupljam primjere na časopisu koji izdajemo i plaćanje godišnje pretplate (koja je uzgred rečeno zaista simbolična). Čudnih poslovnih poteza smo doživjeli. Primati časopis mjesecima, obećavati plaćanje svaki tjedan, a onda „bježati“ u najmanju ruku je nepristojno. Kao što nije pristojno da ih sada prozovem imenom i prezimenom. Možda će mi jednog dana činiti zadovoljstvo kada kroz različite tipove poduzetnika pokažem odnos koji imaju prema drugim poduzetnicima. Za sada ću ipak ostati pristojan.




Postavite pitanje, vezano uz  poduzetništvo, na koja bi rado htjeli dobiti konkretne odgovore. Neke od autora najzanimljivijih upita, očekuje godišnja pretplata našeg poslovnog mjesečnika - 

Nema komentara:

Objavi komentar