.

utorak, 25. listopada 2016.

Odluka i kako ju donijeti

Novi ZagrebOdluka i kako ju donijeti kada nas poljulja sad u jednu ,a onda u drugu stranu. Htjeli bi napraviti ono najbolje i najispravnije,ali nesigurnost i sumnja u pravu odluku je prevelika.

Uvijek si u tim trenucima postavljam samo jedno pitanje :
„Dovodi li me takva odluka bliže ili dalje mom cilju, odnosno , onome što ja želim biti, imati ili raditi.

Prije nekog vremena imala sam ponudu raditi nešto što volim i naravno da sam bila spremna odmah pristati na to,ali sve je krenulo nekim putem na kojem su se počele slagati prepreke. Zanimljivo je da su se one slagale prije moje odluke. To me podsjeća na neku od mojih prijašnjih kolumni kada govorim o „znakovima“.

Prepreke koje su se stvorile bile su ljudske prirode. Osjetila sam nepovoljnu komunikaciju, više agresivnu u kojoj imam malo ili gotovo nemam pravo glasa. Uz to sam shvatila da moja riječ uopće nije bitna i da ne predstavlja bitnu okosnicu s obzirom na odgovornost posla koji se očekuje s moje strane.
Tu su lagano počele moje dvojbe.

Zbog nepovoljne situacije gubit ću energiju na lošu komunikaciju i nerazumijevanje koju bih trebala usmjeriti na predstojeće zadatke. Shvatila sam da mi je jednostavno dato da odabere hoću li se uzaludno istrošiti za određenu naknadu ili ću sačuvanu zdravu pamet, a energiju usmjeriti na meni nešto djelotvornije.

Pitala sam se ......kako se osjećam i želim li se tako osjećati?

Sjetila sam se već takvih nepovoljnih situacija.

Kada radim nešto pod tuđim presingom nerazumijevanja za mene kao osobu i mojih potreba, a pri to tražeći da se samo poštuju tuđe potrebe moja energija jenjava i postaje sve manja. Odjednom postajem osoba koja iznutra razara sebe,a to se onda vidi na mom ponašanju i u odnosu s drugima. Tu sliku već poznajem i ne želim je.

Volim sliku svih onih divnih ljudi oko mene kojima je prioritet osoba, koju cijene,kao i njezin život i respektiraju ga pri tom. Taj vjetar u leđa nas motivira i puni srce. Tada možemo dati i ono čega nismo bili svjesni da imamo.

Odluka se stvorila i kao takvu nije ju teško prevaliti preko usta. Naprotiv kažem ju vrlo smireno i ne osjećam se dužno. Znam reći ne. Sada svi znamo na čemu smo i odakle trebamo dalje krenuti. 

Moje sutra se ne sastoji od toga da upadam u iste ili slične situacije nego od kreiranja novih, povoljnijih za mene.

Eto, to me dovodi bliže mome cilju ili onome što želim biti, imati i raditi.

  • Kako vi donosite svoje odluke? Jeste li zadovoljni njima?
  • Što ste naučili kroz donošenje odluka? Kako one utječu na razvoj vašeg života?
  • Mijenjate li ih ili ste se čvrsto zakopali uz njih? Mogu li se odluke mijenjati? Što mislite?       
  • Koliko često i zašto ih mijenjamo?


Ako vam je ovaj tekst pomogao u bilo kojem smislu kako bih lakše, brže i bez grižnje savjesti donosili odluke, veliko vam hvala.

Aleksandra Ivanac, life and business coah, viši medijator, www.coachingflow.com

Nema komentara:

Objavi komentar