ponedjeljak, 19. rujna 2016.

Ugodan izlet, prepun nezaboravnog druženja

Sljeme - U subotu 17. rujna 2016. godine Gradsko društvo Crvenog križa je za svoje polaznike radionica organiziralo jednodnevni, već tradicionalni izlet na Sljeme.

Naime i ovaj izlet u Dom Gradskog društva Crvenog križa na Sljeme je bio "radni", a organizairao  i vodio ga je g. dpl. oec. Duško Godić, radni instruktor Gradsko društvo Crvenog križa

Sastanak i polazak sudionika ovog izleta je dogovoren u 8,00 sati, ispred Velesajma, gdje je kiša  baš kao i u cijelom gradu, davala na znanje, kako ljeto polako prilazi svome kraju.  Koliko god se teški oblaci nadvijali na još uvijek uspavanom Zagrebu, polaznici izleta su se radovali putovanju, koje je slijedilo.

Dom Crvenog križa izgrađen je 1932. godine i nalazi se na vrhu zvanom Malo Sljeme (959 m). 1984. godine objekt je obnovljen i dograđen prema idejnom rješenju arhitekta Andrije Mutnjakovića, a danas je vrlo održavan i u besprijekornom stanju (barem prema viđenom izvana). Dom raspolaže sa 64 kreveta i blagovaonicom za 100-tinjak ljudi, ali zatvorenog je tipa - naime, nije za planinare nego služi za đačke škole u prirodi.

U dvorištu Doma nalazi se Kapelica Sv. Franje, brončana skulptura medvjedice, te mala fontana.

izvor- medvednica .info

Na Sljemenu u Dom Gradskog društva Crvenog križa vesele izletnike su ugostili marljivi  domaćini sa već tradicionalnim pogačicama i čajem za doručak. Zadovoljstvo, ovim doručkom a posebno ukusom čaja, nije se skrivalo , čak što više, nakon prve šalice, tražila se slijedeće....

Nakon doručka, krenulo se "radno". Naime pred izletnicima je bio popunjen zanimljiv program dnevnog zbivanja:

• jutranja tjelovježba
  • zdravstveni pregled (ovoga puta na 959 metara nadmorske visine, gdje je kisik dosta  rijeđi)
  • ručak ( grah sa salatom)
  • ples i druženje, do odlaska (17,30 sati)

Snježana Turčinović mg.  edukacijeke
rahabilitacijske
- Ja radim sa osobama sa invaliditetom i sa starijima i mladima, djecom, ovisno o projektu.

Gradsko društvo crvenog križa grada Zagreba, provodi program -  Kreativnost u službi inkluzije, gdje kroz  umjetničko  izražavanje naših korisnika,ta iste korisnike pokušavamo sa dosta uspjeha uključiti u život u zajednici.

Sve to radimo kroz raznolike radionice, plesne , dramske....

Upravo je pred nama u pripremi, jednao igrano lutkarsko, scensko djelo, pod nazivom - Stari Zagreb, nova priča. Uz sve ostale vrijednosti, cilj nam je uključiti različite generacije, različite društvene skupine, da se oni zapravo međusobno upoznaju i komuniciraju, kako bi bili u mogućnosti razbiti predrasude, koje možda postoje...

Tu ćemo progovoriti na jedan svojstven način,  kroz ples, glazbu, glumu, lutke o legendama straog Zagreba i spojiti ćemo ih u samo jednu legendu.

Iskreno se nadam, kako ćemo to uspjeti predstaviti 10. prosinca, povodom međunarodnog dana - Ljudskih prava.

Karlo  Cebović, mg.kineziologije
- Danas smo odvježbali tjelovježbu, kojom smo marljivo htjeli poboljšati prije svega zdravstveni status ali i osjećaj zadovoljstva.

U tome smo i uspjeli na način kako smo radili vježbe za sve regije tijela, kretali smo se u svim smjerovima, no i tempo je bio primjeren svakoj osobi individualno.

Pri kraju svakog opterećenja, svakog intervala imali smo mali odmor.

Nakon ovog istezanja imali smo također mali informacijski interviju, da bi vidjeli , kako su ljudi reagirali (treba li išta mijenjati u ovoj tjelovježbi u buduće).

Pošto samo danas ovdje na većoj nadmorskoj visini, tako je i pritisak kisika znatno umanjen, tako da se manje kisika uspije iskoristiti za energiju. Tako da iste vježbe, koje izvodimo dolje u Sigetu  ovdje su se malo teše podnosile, no zadovoljstvo vježbanja je i dalje bilo na vrlo  visokoj razini.

Radnici Gradskog društva Crvenog križa
u Domu na Sljemenu
Valentina Zrinski i  Davor  Jajtić

- Moram priznati, kako smo nas dvoje jedni od najkrećeg radnog staža ( oko pet godina) u našem Domu.

Moram izraziti zaista veliko zadovoljstvo, no ne samo u svoje ime i moje kolegice, već u ime svih zaposlenih ovdje na Sljemenu ovom posjetom umirovljenika.

Ovi se posjeti  održavaju već tradicionalno godinama u nazad, posljednji je bilo lanjske godine , također u ovo vrijeme.

Iskreno nam je žao, što ovakvih posjeta od strane umirovljenika nema i više. Sa njima se je zaista lijepo družiti i uživati u velikom entuzijazmu, optimizmu i radosti življenja.

dr. Zorica Martić  Žigmunić
-  Danas smo sa velikim zadovoljstvom ali i velikom pažnjom pratili  naše sudionike izleta ovdje na visini od 959 metara i uradili male sistematske  preglede.

Ovi pregledi obuhvaćaju.
- vađenje šećera
- mjerenje tlaka
- spirometriju
- pulsnu oksimetriju

i sve ostale biometrijske mjere:
- opseg struka
-  opseg bokova
- visinu
- težinu
i anamnezu određenu.

Dakle, sve smo to detaljno utvrdili, za sve sudionike izleta.

- Možete li nam za kraj reći, kakvo je zdravlje, nakon svih ovih izmjera - naših umirovljenika?

- Ukupno zdravlje je , primjereno dobi.

- Koja je vaša poruka, za što bolje zdravlje?

- Krećite se... Na Sljeme , na Sljeme ...Kako kaže stara pjesma.

Mira Šteković, izletnica
-  U prostorije Gradskog društva Crvenog križa , Siget 18 A, dolazim na vježbanje, gdje sam jako zadovoljna, načinom i dinamikom.

Evo danas sam ovdje na ovom prekrasnom izletu, gdje bih zahvalili svima, od organizatora, g. Duška Godića, pa do ovih prekrasnih ljudi, koji su nas zaista prekrasno ugostili danas.

Ujutro je bilo oblačno sa kišom, no ja sam rekla da idem na izlet pa makar "padale sjekire". No, kada smo došli ovdje "gore" odmah se razvedrili, valjda zato što smo mi došli!

Moram reći, kako baš nisam od onih koji - baš ljube grah. No, ovaj je bio zaista ukusan, tako da sam dvojila, da iskoristim i - "repete"!  Doručak je bio za sve nas pravo iznenađenje, ali i čaj!

Čaj je fantastičan!

Svi su oduševljeni čajem, dugo nismo pili ovakav čaj.

- Što bi za kraj poručili?

- Svakako što više ovakvih "malih" ali "slatkih" izleta!

Zlata Grujčić, umirovljenica Dubrava
-  Ja sam na ovom izletu sa umirovljenicima Novog Zagreba prvi puta. Moram priznati kako me je prijateljica nagovorila da dođem.

Zaista je prekrasno.

Jučerašnja kiša i naoblaka, navukla je "sive" misli, bi li išla ili ne!? No, ipak sam odlučila poći.

Evo, kada smo došli ovdje na Sljeme, gdje smo zaista toplo i ugodno primljeni, moram reći kako ni trenutka nisam požalila, što sam ipak "ispravno" odlučila.

Ovdje je zaista predivno, evo doručkovali smo, ugodno vježbali, obavili zdravstvene preglede, ukusno ručali, pjevali plesali.... Super!

- Znači , izlet vam se dopao?

-  Ja bih voljela, kako živim u Dubravi, da se takve akcije organiziraju od strane Gradskog društva Crvenog križa, organiziraju (ne samo izleti, već i raznolike radionice...)  i u mojoj Dubravi.Raznolike aktivnosti su zaista zanimljive, počevši od tjelovježbe pa do edukacijskih radionica (imate liječnike i sl...), zapravo sve , što zanima našu dob.

- Dakle, vama je sve super, samo što vas, za više aktivnosti priječi daljina.

- Upravo tako. Kada bi bilo mogućnosti da se takvo nešto organizira u Dubravi, to bi bilo super!

g. dpl. oec. Duško Godić, radni instruktor
Gradsko društvo Crvenog križa
- Drago mi je da mogu reći da smo danas Gradsko društvo Crvenog križa Zagreb organizirali izlet za naše umirovljenike u naš dom Crvenog križa na Sljemenu, gdje sa ponosom mogu istaknuti, kako nas je pun autobus (tražilo se mjesto više).

Na ovaj smo izlet krenuli u 8,00 sati  iz Zagreba, da bi nas ovdje na Sljemenu čekao specijalitet Doma na Sljemenu - pečene pogačice, čaj i kava.

Nakon toga je uslijedila tjelovježba.

Potom su održani zdravstveni pregledi, na nadmorskoj visini, da se utvrdi zdravstveno stanje naših umirovljenika, koje je, kako smo imali prilike čuti od naših doktorica - izvrsno!

Po završetku zdravstvenog pregleda je slijedio ukusan ručak, tradicionalni Sljemenski grah.

Nakon zaista ukusnog i slasnoga ručka, uslijedila je veselica, ples i zabava, te smo se vratili u Zagreb, prepuni nezaboravnih doživljaja i snažnih emocija.

Na rastanku je svim sudionicima ovog ugodnog izlete ostalo pitanje- Kada ćemo ovo ponoviti ?

Petar Radišić, vozač autobusa
- Moramo priznati, kako ste danas svojom susretljivošću ali i kvalitetom vožnje osvojili simpatije današnjih izletnika na Sljeme, koji vam se od srca zahvaljuju na svemu pruženom.

- Zaista je danas bio prekrasan dan.

Lijepo se je bilo, družiti sa izletnicima, umirovljenicima koji su danas pokazali kako se vrijedi radovati i uživati svakom trenutku života. Njihova pjesma, šala koja nije zastajala za svo vrijeme vožnje, svima je godila i punila dušu pozitivnim emocijama.

Za kraj bih htio zahvaliti od srca, svima redom, od organizatorima ovog izleta, svim raspjevanim (tko pjeva zlo ne misli!) i veselim izletnicima ali i našim domaćinima u domu Crvenog križa na Sljemenu, na zaista ugodnom i nezaboravnom danu.

Zaista mi je bilo lijepo i skromno se preporučam za još jedno ovako drago, "malo" ali  nezaboravno putovanje.