.

ponedjeljak, 22. veljače 2016.

Nakon skupa građana, vratio se optimizam u naselje Ježdovec

Ježdovec -  U subotu je u 17,00 sati se u  prostoru Društvenog doma održao skup, koji je pobudio izuzetan interes stanovnika, govori se o stotinu i više prisutnih.

Naime, zbor je u suradnji sa Mjesnim odborom naselja Ježdovec, organizirao g. Željko Folić, saborski zastupnik i predsjednik Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad.

Predloženi dnevni red :


  1. dovoz otpada (građevinskog i drugog opasnog otpada), koji se potom zakapa u prethodno iskopane rupe iz kojih se vadi šljunak, a sve to na vodozaštitnom području 
  2. zahtjevi stanovnika za prenamjenom prostornog plana gdje traže da se u ulicama dozvoli izgradnja na praznim parcelama između kuća
  3. infrastruktura - Ježdovec nema kanalizaciju, više od polovice naselja nema gradski vodovod, plinovod, a dio ulica u naselju nema asfalt ni javnu rasvjetu
  4. područna škola u Ježdovcu nema dvoranu, nema kuhinju.

U dvosatnom skupu, mještani su svesrdno pozdravili i podržali inicijativu g. Fiolića - u održavanju ovakvih redovnih sastanaka sa konkretnim temama, no poučeni prijašnjim iskustvima, ipak su izrazili sumnju i  negodovanje dosadašnjim rezultatima ali i obećanjima pojedinih političara.

Tijek samog skupa je bio zanimljiv, informativan i optimističan. U tolerantnoj raspravi, dotaknule su se i mnoge teme, koje tište mještane ovog novozagrebačkog naselja a nisu bile navedene u točkama predloženog dnevnog reda.



g. Željko Fiolić, saborski zastupnik, Predsjednik
Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad
- Prvo što želim naglasiti , kako sam ponosan koliko semještana naselja Ježdovec odazvalo na ovaj skup.Zaista im svima skupa zahvaljujem na tolikom odzivu.

Kako ste vidjeli , mi smo pozvali i vas medije da dođete, od HTV pa do vas lokalnih medija.

Obzirom da sam , osim što sam predsjednik  Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad i saborski zastupnik i logično je da krenem u obilazak, kao što sam i obećao, u obilazak svoje 7. izborne jedinece. A kuda ću krenuti, nego od Novog Zagreba / zapad, ali isto tako, od kuda ću krenuti nego u jedno od naselja u koje se je ipak najmanje investiralo, što se tiče komunalne infrastru sve ove godine, a to je naselje Ježdovec.

 Sami svjedočite ogromnom broju ljudi koja je večaras nazočila skupu, novinari su očekivali kako će to biti, neznam , možda nekakav linč ili ne znam što ...Naravno da nije bio, večeras je to bio samo jedan nagovještaj programa rada, koji će sada saborski zastupnik mati. Ja nikuda nisam otišao, ja jesam u sabornici, ali ja sam u Novom Zagrebu / zapad, ja sam u Novom Zagrebu / istok, ja sam i u Brezovici. Ja sam u onom  zagrebačkom djelu 7. izborne jedinice. Najavljujem osnivanje ureda u Novom Zagrebu, gdje će svaki čovjek moći doći, popiti kavu sa mnom i reći što ga tišti. Isto tako ću uskoro, staviti poziciju Predsjednika Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad u stanje mirovanja, doći će novi mladi ljudi. Držim da sinergija Vjeća gradke četvrti u ovom sadašnjem radu i strategiji koju ima, a to je da  imamo glavni cilj smanjiti taj nesrazmjer u nejednolikoj izgradnji pojedinih naselja od ukupno 16. naselja u novom Zagrebu /zapad. i onda je logična jedna nadogradnja  sa saborskim zastupnikom, koji će moći doći do Gradonačelnika, do raznoraznih agencija, vladinih ministarstava, gdje ćemo rješavati krupnije probleme, kapitalne investicije i to će biti moja zadaća, mišljenja sam na zadovoljstvo građana.

Na samom skupu, smo osim tog uvodnog dijela, gdje sam rekao kako ćemo dalje raditi i djelovati. Dakle ja sam iznio , što smo radili od 14.veljače 2014. godine, kada sam preuzeo Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad. Što smo sve kroz -Planove malih komunalnih akcija - uradili u korist građana naselja Ježdovec. Najavio sam dolazak kanalizacije, otvaranje radova će se dogoditi 27. veljače, ove godine - izgradnjim  glavne javne kanalizacijske cijevi duž Ježdovačke ulice, koja će se spajati, sa Puškarićevom ulicom i nakon toga, a već je u projektiranju, dolazi mreža odvodnje u naselje Ježdovec. 

One ulice koje nisu obuhvaćene  dovođenjem djelomično vode, one su također obuhvaćene projektiranjem, prema tome i naselje Lučko i naselje Ježdovac, faktički sa početkom radova u Ježdovečkoj ulici, na glavnom kanalu, krećemo intenzivno u program uvođenja kanalizacije, gdje će se onda proširivati mreža i na naselje Lučko i na naselje Ježdovec. Naravno da bi uopće mogli graditi mrežu  moramo imati slivne kanale, koji će kupiti tu otpadnu  vodu.

Dakle pričali smo o problemima, na samo kroz moj uvodni  govor, gdje sam rekao što smo napravili, što kanimo raditi, pričali smo i o problemima smetlišta - kako što uraditi. Nešto se pokrenulo, dobili smo nekakav nalaz, kavkoće vode, međutim i u tom nalazu nema zaključka - da li je voda za piće ili nije!  

Dakle,  mi kao laici, koji nismo stručni u tom segmentu - oni nam moraju reći jasno i glasno - da li je voda za piće, dakle u naselju Ježdovec, ispravna. Da li je za piće ili nije za piće? To smo ponovno tražili pismeno očitovanje.

 Isto tako morati ću ići kod Gradonačelnika da se dogovorimo, vezano za potpunu sanaciju, otpadnog materijala, na tom prostoru od nekoliko kvadratnih kilometara, gdje svakako će u tu priču biti uvučeno i Ministarstvo  zaštite okoliša i Agencija  za zaštitu okoliša, koja se do sada oglušila. Vidjeti ćemo dolaskom nove Vlade, da li će imati "petlje" da se sada ponovno ogluši na situaciju da oni moraju aplicirati, prema Europskim fondovima jer to grad Zagreb sa svojim sredstvima ne može sanirati - na što su se  za vrijeme bivše Vlade, Zorana Milanovića oglušili. Naravno, ja držim i dalje da su takvi problemi  iznad naselja Ježdovec, naime mještani Ježdovca kao porezni obveznici najviše trpe, iznad grada Zagreba da je to državni problem i ja kao saborski zastupnik, sve ću poduzeti, da se krene u  projekt potpune sanacije Ježdovečke šume.

- g. Fiolić, bilo je dosta pitanja o planu izgradnje u naselju Ježdovec.

- Dakle, općenito je upitno. Naime nisu donešeni Planovi izgradnje grada, za naselje južno od  rijeke Save, idući od moje Male Mlake pa do naselja Ježdovec. To je doista problem. Nije to samo problem Ježdovčana nego i naselja Sv. Klara. Čeha, Male mlake itd...  Dakle i to je gorući problem koji nije u nadležnosti Vijeća gradske četvrti Novi Zagreb / zapad i gdje ja kao saborski zastupnik moram ići na razgovire i sa  gradonačelnikom i nadležnim službama da vidimo kako ćemo to riješiti Istovremeno, naravno da povatnu informaciju, moraju dobiti i građani naselja Ježdovec, kako bi znali što ćemo mi riješavati.



g. Tomislav Čerkez, mještanim naselja
Ježdovec

Na sastanku su bile tekuće teme naselja Jerždovec. Dovoz i zakopavanje smeća, odvoz šljunka, bazne telefonske stanice.

G. Fiolić je pokušavao odgovarati na upite građana, teme su dosta bile raznolike i zanimljive. Od autobusnih stanica, pješačkih prelaza preko kolnija (zabri), postavljanju, vode, odvodnje, plina,  iskopa prokopa.

- G. Čerkez, da li ste zadovoljni, tijekom i temama ovog skupa?

- Da, zadovoljan sam. Previše je kratko vrijeme, kako bi se moglo, temeljitije i sve skupa razraditi, no  ipak... Početak je dobar, pa ćemo dalje vidjeti .



Gđa. Ivančica Novak, mještanka naselja
Ježdovec

- Gđa. Novak, kako ste zadovoljni večerašnjim rijekom i temama   održanog skupa?

- Zadovoljna sam, no samo me brine ishod svega toga.

- Žašto, je po vama neizvjesan ishod svega toga?

- Ove ciljeve koje je spomenuo g. Fiolić, ništa se od njih još nije napravilo. Smeće se još uvijek dovozi u Ježdovečku šumu. Sanacija je upitna, jer nema novaca - to košta! To je desetak puta skuplje nego što se smeće deponiralo. 

Institucije?!

Ne znaš koje su  institucije nadležne i ne reagiraju. Kome se obratiti za to, što se tiče smeća. A pošto smo vodozaštitno područje, prostornog plana nema. Znači to je preveliki problem kako bi se to riješilo (ja sam itekako svjesna kao se to ne može riješiti preko noći!?)  ali da se već jedanput započne rješavati. Svi do sada samo pričaju, tko god došao: 
  • mi vas slušamo, 
  • znamo da vam je teško, 
  • vi ste svu reviltirani,
  • ogorčeni ste!
Jesmo, jer su ljudi počeli odlaziti iz naselja Ježdovec.Kupuku kuće u nekim drugim naseljima, a ovdje prodaju. Ljudi odlaze, jer vide da tu nema sustavnog riješenje problema.Jedna Slavonija, koja je usput rečeno, desetak puta siromašnija od grada Zagreba ima kvalitetnije riješenu infrastrukturu, nego naselje Ježdovec, koje je - selo na kraju grad!

Znači, kuda taj novac od svih tih poreza i prireza koji mi izdvajamo odlazi. Negdje mora odlaziti, a ne troši se transparentno.

- A, ostale teme gđo. Novak ? Autobusne stanice, kanalizacija ...

- Ovo je izuzetno pozitivno što se riješava i kanalizacija s čime će automatski biti daleko manje zagađenje iz "septičkih jama" koje su najčešće probušenog dna. Znači nisu u funkciji po pozitivnim propisima - nego ljudi jednostavno probuše "septičku jamu", kako je nebi morao prazniti.

To je dobro što će proći kanalizacija.

Samo je upitno, koliko će se ljudi priklučiti? Naravno i to košta, to je investicija, koju čovjek mora sam podmiriti isto kao i voda i plin i ostalo ... No, ipak to smatram pozitivnim. Pozitivno je što će ići i plin (neznam, trebao bi "krenuti" krajem ožujka, ili poćetkom travnja..). Što se pak tiče područne škole, problem (ja imam četrdeset i pet godina) znači problem je prisutan i dulje nego što ja imam godina. Nedostaje mliječna kuhinja. Naime , mještani moraju o svojoj djeci svakodnevno razmišljati i brinuti što će kupi za doručak u školi, kako bi to bilo kvalitetno! Najčešeće djeca uzmu 5 kuna i odu u dućan i kupe - slatkiše! Kako vidimo i to je jedan začarani krug problematike mještana Ježdovca.

- Obzirom, kako je g. Fiolić najavio, kako će se ova vrsta skupva mještana od sada češće održavati, da li vam to ulijeva nadu kako će se stvari ipak pokrenuti ..

-  Da, zato jer on mora sada držati do svoje riječi. On svoju riječ ne mkže "pogaziti" zato jer je u Saboru i bilo bi mu jako neugodno da ga mi p(r)ozovemo na red, kako nije došao. Ako je čovjek. Ja smatram, da je!

I, mi ćemo njega "pririskati" pitanjima, da on dalje gura našu problematiku. Kako bi se naša problematika zaista i započela riješavati. To je moj stav i moje mišljenje. Znači, ako je netko uporan i dolazi ti stalno, postavljati četiri, pet  problematičnih pitanja, onda ćeš se i potruditi da bar, od tih prt , barem dva riješiš. To je moja osobna logika, sada vidjeti ćemo što donosi budućnost.



g. Ivica Živković, predsjednik Vijeća mjesnog
odbora Ježdovec
- g. Živković, kakvi su vaši dojmovi sa upravo održanog skupa građana?

-  Osabno sam zadovoljan. Mišljenja sam , kako i mještani dijele moje zadovoljstvo. Nije postignuto sve, ali je ovo tek prvi sastanak, ovakvog tipa koji se nakon dugo, dugo vremana uopće organizirao u naselju Ježdovec. Mišljenja sam, kako će se neke stvari zaista pokenuti.

- g. Živković, bilo je podosta upita upita mještana, ali je bio zaista mnogo tualnih temak. Daje li to sve skupa nadu, optimizam, kako će se nešto ipak ponešto rješti od tog "mora" problema?

- Naravno, dosta od ovih aktualnih tema je pokrenuto.  Dosta od ovih teme se i rješava. Što se tiče infrastrukture, mnogo je toga u "hodu", od odvodnje, vodovoda, plina... Što se pak tiče divljih deponija smeća i tu su pokrenute neka radnje, koje priznajem - sporo idu . Trebalo bi malo više kordinacije u pjedinim službama i tu bi trebalo poraditi. No, ipak vjerujem da ćemo to pozitivno riješiti.

Po mom mišljenju, gdje smo "najslabiji" je prostorni plan.

To mještane našeg naselja Ježdovec na određen način zaista jako "boli". Ogorčerni su zbog toga. Naselje se svih ovih godina umnogome povećalo (neke su procjene, čak do četiri puta!)  nago što je bilo početkom devedesetih godina. Broj novorođene djece, što jedna jedan način veselje, ovdje je u našem naselju Ježdovec je porstao. Tridesetero djece je bilo upisano u prvi razred, što pokazuje kako se damografska slika našeg naselja Ježdovec povećala. I dok država pokušava, stimulira na demografskoj obnovi, mi u Ježdovcu kako sam kazao, uz primjetan demografski porast, ne možemo stvoriti, ono najvažnije - dom! Jako je važna mogućnost, stvaranja svog doma, posebice mladim obiteljima, gdje će živjeti.

Tako da su mi nerazumljive te odluke da se Prostorni plan ne donese, pogotovo što ono što mi tražimo, a ne tražimo "brda i doline" nego jednostavno da se u formiranim ulicama dozvoli ispunjavanje praznih prostora.

Uvjeren sam, kako će se i po tom nama važnom problemu, nešto učiniti.






"Kliknite" na fotografiju kako bi je uvećali!










1 komentar:

  1. Veliki pozdrav za sve prisutne mi koji zivimo u Jezdovcu znamo delati djecu samo nam dozvolite da gradimo radimo i sve to uredno platimo kroz dadzbine drzavi i komunalije

    OdgovoriIzbriši