.

ponedjeljak, 9. studenoga 2015.

U posjeti Aero klubu Zagreb na aerodromu Lučko

Lučko - Aerodrom Lučko nalazi se 11 km jugozapadno od grada Zagreba, a 3 km zapadno od mjesta Lučko, između autoputa Zagreb – Ljubljana i Zagreb – Karlovac. Aerodrom je smješten u ravnici. Sjeverno od AD protiče rijeka Sava udaljena 2 km, a zapadno od AD počinju se uzdizati obronci Samoborskog gorja.

O bogatoj i zanimljivoj prošlosti i sadašnjosti ovog velikog kluba, porazgovarli smo sa g. Marijanom Picek, upraviteljem Aero Kluba Zagreb.




g. Marijan Picak, upravitelj Aero Kluba Zagreb
Naš Klub je osnovan 1924. godine, prvi predsjednik je bio grof Bombeles. Do 1956. godine klub je radio na aerodromu Borongaj, a od 1956. godine samo se preselili ovdje u Lučko. 

Zanimljivo je istaknuti kako je sve od 1936. godine pa sve do 1956. godine ovdje odvija normalan putnički promet.

Naravno aerodrom Pleso je postojao i tada, no on je u to vrijeme bio samo vojni aerodrom. I danas je vidljiva pristanišna zgrada i odatle se vodio sav putnički promet. Te se godine, aerodrom Borongaj zatvorio, i tade se Aero Klub Zagreb, preselio na ovu lokaciju. Ujedno se iste godine, putnički promet sa ove lokacije preselio na aerodrom Pleso.

Od te davne 1956. godine, upravitelj ovog aerodroma Lučko, je Aero Klub Zagreb.

Hangar je nastao tako, da smo 1956. godine na sam Badnjak, dovezli konstrukciju U H. Leskovac i od tamo se kamionima dovozila ovdje na lokaciju i onda se, uglavnom radom "klubaša" a i nešto se plaćalo je podignut hangar.

Aero klub Zagreb ima četiri (4) sekcije.

- padobranska sekcija
- jedriličarska sekcija
- sekcija pilota aviona
- klub veterana  (članovi, koji više ne lete, ne skaču, više za druženje).

Klub trenutno ne stoji dobro financijski, kako je prestalo financiranje države (bivša država je obilato financirala aero klubove). Dosta teško, ali uspjeli smo se nekako transformirati i održati sami od sebe. Kako je teška financijska situacija, samim time za predpostaviti je kako se i broj članova reducirao. Također su se i navedene sekcije reducirale (avioni su nam polagano otišli u povijest, a novi ne dolaze) tako da od nekadašnjih dvanaest (12) aviona sada imamo tek tri (3) operativna. Jedrilice (istaknio bih, kako nam je trenutno najaktivnija jedriličarska sekcija!), članovi te sekcije su na sreću shvaliti  što se događa i što će se zbiti, te su na vrijeme započeli sve plaćati ali i  iznimno puno fizički raditi, na način da svake godine obnove po jednu ili dvije jedrilice ("generalka" se radi, većinom je to naš rad) vrlo malo stručnog rada, nego se plaća i koristi samo ono stručno - što se mora.

Također, imamo aktivnu školu za pilote jedrilica.

- Kakav je interes mladih?

- Relativno mali, zato što se članstvo započelo plaćati a to i nije baš jeftino. Relativno je skupa, pa očito mladi nemaju dovoljno novca ili se pojave, započnu letjeti ali vrlo brzo odustanu. Pravi razlog ne znam. jedan je sigurno novac, a drugi razlozi su vjerovatno to što imaju veliki izbor mogućnosti izbora aktivnost. tako da su zapravo tim izborom "rastrgani". 

- Recite nam a što je sa recimo paraglajderi i slično ?

- Ne, mi paraglajdere nemamo u našem klubu. To je druga vrsta letenja, drugi način, oni nisu vezani za aerodrom, oni su više vezani za brda, tako da takih članova nemamo u našem klubu.

(nastaviti će se ...)




"Klikni" na fotografiju, kako bi je povećao!















Nema komentara:

Objavi komentar