.

utorak, 16. siječnja 2018.

Fokus

Novi ZagrebStanje fokusa da vas podsjetim je onaj trenutak kada ste zaokupljeni nečim što radite toliko duboko da ne primjećujete vrijeme koje prolazi strelovitom brzinom, dok vi osjećate samo trenutak. To je trenutak kad ne čujete ako vam netko nešto govori, ne primjećujete da je netko prošao pored vas ili bilo što drugo što nema veze s trenutkom na koji ste usmjerili pažnju.


Iz tog stanja najčešće izlazite ošamućeni još uvijek pod dojmom osjećaja usredotočenosti.

Ako ste matematičar vaš fokus će biti usmjeren na rješavanje zadataka do krajnjeg rezultata ne razmišljajući o vremenu koje vam je potrebno . Ako ste se uhvatili nekog handmada također ćete pažnju usmjeriti samo na onaj zadatak koji sada obavljate. Mogu se zidovi rušiti, kako karikiraju, vi to nećete primijetiti. Ako ste usmjereni na pisanje nekog članka kao ja sada, također će vam fokus biti sadržaj koji treba ostat u okvirima koje ste si odredili.

Čuli ste za izjavu da su žene multipraktik jer kako kažu, one mogu obavljati niz poslova istovremeno. To nije fokusiranost jer vam pažnja bježi iz trenutka u trenutak s jedne mete na drugu. Zamislite da strijelac mora pogoditi u 4 mete istovremeno. Naravno da je to nemoguće. Fokusiranost može biti samo na jednom sadržaju. Može oko nas svirati muzika i nešto se još dodatno događati, no pažnja je usmjerena samo na jednu stvar. Zbog toga se roditelji čude kad ih djeca ne čuju dok gledaju zanimljiv crtić na televiziji.

Izaberi fokus

Neprijatni trenuci koji nam se događaju izazivaju emocije koje isplivaju na površinu. One su toliko jake da našu pažnju , htjeli mi to ili ne, drže fokusiranu na tom događaju. Vrte ga u različitim smjerovima i nebrojeno puta ponavljaju opterećujući nas. Silno želimo razmišljat o nečemu sasvim desetom no fokusiranost je toliko ukorijenjena da nas već izluđuje. Tako ljudi znaju biti u tom stanju i dugi niz godina. To je silno nezdravo i vodi k razvoju bolesti. Pojedinci koji znaju takve situacije vrlo brzo preswichati sretniji su u svakom slučaju jer su slobodniji. Oni su razvili sposobnost prebacivanja fokusa na ono što oni žele.

I oni iz prethodnog poglavlja uživaju u svojoj fokusiranosti jer su to izabrali.

Makni se od fokusa

Roditelji kada vide ponašanja svoje djece mogu se često naći u situaciji da predvide kako će dijete nešto razbiti ili će jednostavno pasti s nečega na što se popelo i upravo to se događa. Osim što su oni fokusirani na pad još ga i verbaliziraju kako bi i dijete postalo ubrzo fokusirano na neželjenu radnju.

Događalo se, kad smo sumnjali u neki dobar ishod i negirali ga ponavljajući ono negativno. Neće se to dogoditi, nisam ja takve sreće, mene zapadne uvijek najviše posla, ja sam crna ovca i slične coprarije. Fokus upravo na njih je bio toliko jak da je postao stvaran.

Naravno da postoji od svega suprotna strana, stoga ova priča može ići i u suprotnom smjeru.

Izaberi za sebe najbolji fokus

Možemo birati fokuse, možemo ih stvarati, možemo se od nekih maknuti, a nekima izmaknuti.

Ono na što smo fokusirani određuje gdje ćemo biti, što ćemo raditi, odnosno što će nam se događati.

Nitko nije nikada kopao, a bio fokusiran na slikanje pejzaža. Naš fokus određuje naše radnje. Ako činimo nešto što nas ne čini sretnim trebamo se pitati, na što sam se sada malo prije fokusirao. Što je to zaokupilo moju pažnju?

I još je jedna činjenica meni izuzetno zanimljiva, a to je: Kako se lako u stvari možemo fokusirati ,samo na nešto na silu nikako nije moguće postići.

Ipak naši osjećaji koje također odabiremo određuju kvalitetu fokusa. Možda se netko ne slaže s ovom tvrdnjom, no ako se osjećamo loše, potaknuti nekim događajem onda nam je taj osjećaj nametnut i mi smo ga prihvatili. To nije samoizabran osjećaj.

Moja želja da se osjećam dobro bez obzira na situacije oko mene je moj fokus na taj osjećaj. Ne na situaciju koja bi me mogla progutati u trenu. To ne znači da ću neprimjereno reagirati ili komunicirati.

To određuje kako ću reagirati i kako ću komunicirati kako bih zadržala osjećaj na koji sam odabrala biti fokusirana.

Jeste li odabrali osjećaj na koji hoćete biti fokusirani?
Koji je to osjećaj?

Kako se ponašate u situacijama kad vam fokus s njega lako može pobjeći?
Branite li ga i kako ga održavate?

Što god radili dobro je ako ide u smjeru vašeg fokusa.

Možete ga doživjeti i kao GPS u koji smo upisali adresu odredišta.

Uživajte jer se ne možete izgubiti.