.

utorak, 7. ožujka 2017.

Udica

Novi Zagreb - Uspijevate li ne biti zarobljeni u tuđe mreže?

Pričate li o osobama koje su dio vaše prošlosti duži period vremena?

Možete li o njima uopće ne pričati?

Koliko dugo?

Možete li pričati o njima pozitivno iako su dio negativnih iskustava u vašem životu?

Koliko dugo?

Što su tračevi? To su priče kao i svake druge, no u njima ste „vi“,  jer da niste mogli bi ih eventualno neutralno slušati.

Koliko uspijevate ostati mirni i neutralni snagom unutarnje  volje s obzirom na takve priče ?

Ne, to uopće nije nimalo lako. Navika ovakvog ponašanja je kao i svaka druga navika u našem životu.


Navika je odlična udica


Kad sam na svom životnom putu ostala sama promjene kojima sam se morala prilagoditi dolazile su veoma brzo. Tražile su od mene promjenu mojih naviknutih ponašanja. Izuzetno mi je bilo teško i konstantnim prepričavanjem situacija koje su me dovele do tuda povećavale su rupu u koju sam sve dublje i dublje upadala. Istovremeno želeći se izvući imala sam, kako što vidite, krivu strategiju.

Krive načine ponašanja koje sam koristila kako bih opravdala sebe i novo nastalu situaciju i dalje sam na taj način hranila. Ona su povlačila u sebe nove nepovoljne situacije i moje nezadovoljstvo je brzinski raslo.

Nema opravdanja je li to brak, otkaz ili neki neuspjeh. Tako je bilo i s drugim temam. Sve su se one pretumbavale po mojoj glavi jer sam im dopustila. Stvorila sam naviku ponašanja da svaka imalo slična tema u meni  izazivala je istu reakciju. Svaka nova situacija bila je uspoređena s onom prije. I sami ,vjerujem, razumijete kako izlaza nema. Ako u svemu reagirate na isti način onda ste samo usvojili tu naviku, tog ponašanja.

Promjena - riješi se udice


Pitala sam se jesam li zadovoljna sa sobom , naravno da to nisam bila.

Odlučila sam  riješiti se stare navike i usvojiti novu naviku ponašanja s kojom ću biti zadovoljna kao i svi pojedinci koji dolaze u kontakt sa mnom.

Da bi to napravila, morala sam prvenstveno otkriti što me ne čini sretnom i koja je to navika koju sam nesvjesno tijekom usvojila. Kada? Kao dijete ili kao starija osoba? Nije bitno? Moram ju otkriti i promijeniti?

Bitno je da znam što želim. Željela sam da sa svojom prošlošću i ljudima iz nje u sebi budem prijatelj i da se okujem smiješkom i pozitivnim rječnikom. Da se osjećam dobro.

Tada sam otkrila što moram mijenjati. Znala sam podatak da svaka misao iz prošlog događaja ponovno obrađena u našim mislima izaziva istu reakciju i stres jednakog intenziteta kao i prvi puta kada se pojavila. Krasno! Više o tome ne pričaš,govorila sam si. Sve priče iz usta drugih ljudi koje se mogu vezati na tu moju staru priču ili izbjegavam ili slušam bez aktivnog sudjelovanja. Mogu ostati neutralni slušatelj i strpljivo sačekati da osoba završi. U svakom slučaju i ja sam nekada to isto činila sebi i drugima.

Stvorila sam snagu prihvaćanja bez osuđivanja i kritiziranja. Bez, ja sam u pravu.

Nakon toga promjena koju sam trebala učiniti kako bi proces bio završen je bila stvaranje  pozitivnih misli i pozitivnih riječi. Zaista je bilo smiješno, kako sam se znala uhvatiti da želim pozitivno no i dalje sam koristila stare obrasce. Koristila sam loše misli koje su izazivale loša stanja. Koristila sam loše riječi koje su izazivale isto takve reakcije drugih. Prekretnica se dogodila kad sam sve okrenula naopačke.

Aktivna promjena


Svoje misli koje sam proizvodila svjesno izazivale su pozitivne osjećaje koji su ostavljali isto takav odraz izvana. Uz pozitivne riječi koje sam učila pričati bio je dobar početak. Stvorila sam kompletnu sliku koju sam i željela. Rezultat je bio postignut.

Najbolji test da provjerite da li ste to postigli je sljedeći:

  • Danas slušam priče ljudi i čujem kako se drugi brzo upecaju na njih.
Uvučeni u tuđe priče prožete vašim prošlim pričama ponovno proživljavate one stare  priče.

Moram priznati da mi je danas zaista dobro i hvala dragom Bogu da sam se riješila udice kojom mogu vrlo brzo biti upecana u tuđe obrasce koji mi ne trebaju.

Mogu ostati na distanci i apsolutno mirna. Tu mi pomaže moja unutarnja mirnoća. Daleko od toga, da ne nađem sebe u situaciji kada mogu biti upecana,ali mi je drago da to shvatim na vrijeme i mogu promijeniti svoj stav,rječnik, ton, pogled, sadržaj kojeg pričam.

Dok god sjedite ispred  drveta svježe, zelene krošnje gdje na jednoj od  grana stoji  ptičica šarenog perja i kljucka po drvetu,a vi to ne vidite, zvrkuće ,a vi to ne čujete, nego razmišljate o jučerašnjoj svađi na poslu, kojoj ni sami niste bili sudionik , vi ste upecani u neku od prošlih priča.


Ostanite neutralni i riješite se što prije udice i dozvolite sebi biti slobodni. 

Nema komentara:

Objavi komentar