.

petak, 21. listopada 2016.

Problema ima, ali se nosimo sa njima

Hrelić -  Ovih dana smo posjetili Renatu Koštan, predsjednicu Vijeća mjesnog odbora Hrelić. U svom životopisu voli istaknuti kako je majke dvoje djece, u kvalitetnom braku, te da je od svoje devetnaeste godine - obrtnica. 

Kaže kako se politikom započela baviti prije desetak godina, zahvaljujući svom suprugu i sinu. Naime njih dvojica su od prije bili politički angažirani, tako da je gđa. Koštan, jednostavno uz njih ušla u politiku, kao jedna žena koja je uočila mnoge  nedostatke, sa ogromnom voljom i željom da ih mijenja. 

No, po riječima gđe. Koštan  - s vremenom sam shvatila, kako to baš i nije jednostavno, te da politički angažman iziskuje iznimno mnogo truda, vremena, strpljenja, tolerancije ali i borbe "protiv vjetrenjača"gdje se dobiva i mnogo "niskih udaraca".

Uglavnom sam  usmjerena prema humanitarnom radu, jer sam inače po prirodi  - humanitarac, osoba koja želi pomoći, ikoja razumije potrebe drugih. Trenutno sam dopredsjednica Katarine Zrinski, Novi Zagreb istok. Jednostavno mi je ovakav rad, prirodno stanje mog duha.

Na poziciji predsjednice Vijeća mjesnog odbora Hrelić, sam otprilike oko godinu i pol, jer je naš tadašnji predsjednik Vijeća g. Dražen Martan, na našu veliki žalost preminuo. Tada sam u takvoj situaciji, jednostavno morala prihvatiti tu obavezu.



Renata Koštan, predsjednica
Vijeća mjesnog odbora Hrelić
- Možete li nam reći, kako ste zadovoljni prometnom signalizacijom, stanjem prometnica, kolnicima i nogostupima, javnom rasvjetom  u vašem naselju?

- Naselje Hrelić se odvojio od naselja Dugave (nekada je to bilo jedno Vijeće mjesnog odbora), velikog naselja, prije nekih desetak godina.

Naime naše naselje ni izbliza nije tako veliko kao naselje Dugave, (brojem  stanovnika, stambeih zgrada itd...). Tako da što se tiče prometnica i ostale infrastrukture , ja kao predsjednica i moji kolege vjećnici smo relativno zadovoljni. Ako vidimo nekakve nedostatke, odmah reagiramo. Kao Vijeće šaljemo na Vijeće gradske četvrti Novi Zagreb - istok i Vijeće to sve dalje rješava preko Grada. Ne mogu reći da postoje nekakve stvari koje su mi  se zamjerile, što se tiče infrastrukture u našem naselju Hrelić.

Mislim da po tom pitanju stojimo sasvim  u redu.

- Kakva je situacija sa rasporedom "Zelenih otoka", količinom istih, te kako ste zadovoljni novom dinamikom odvoza otpada ?

-  Sa obzirom da naše naselje Hrelić  ima veliki broj obiteljskih kuća, a tek manji dio zgrada nama odgovara da je ta odvožnja dva puta tjedno. Po tom pitanju mi smo manje više zadovoljni. Tu bih istaknula, kako je možda u situacijama gdje ljudi žive u zgradama, postoji situacija kad se to malo "zagužva", te je tim našim mještanima odgovarala odvožnja tri puta tjedno.

Što se pak tiče "Zelenih otoka", tu sam u ime cijelog našeg naselja , jako razočarana.

Prvo - mišljenja sam - koje dijelim sa velikim brojem sumještana, kako ih nema dovoljno.

Drugo, ako  i ima , dovoljan broj mjesta za "Zelene otoke", tada nedostaje  dovoljan broj kontejnera, posebno onih u koje odlažemo plastiku. Naime, imamo jedan kontejner za plastiku, na tim otocima, i onda vam ljudi donesu (plastika zauzima jako puno mjesta) i onda je vrlo brzo kontejner pun i tada se plastika odlaže sa strane, tada puše vjetar i onda sve to čini naše naselje jako, jako neurednim.

Treće, mišljenja sam a to smo i na posljednjoj Sjednici Vijeća mjesnog odbora Hrelić, donijeli i zaključak kako bi trebalo te "Zelene otoke" na kojima  se nalaze kontejneri, asfaltirati ili betonirati. Staviti nekakvu čvrstu podlogu, da izbjegnemo ovaj sadašnji nered. Recimo, naša komunalna tvrtka Zrinjevac, koja tvrdi da je ažurna po pitanju čišćenja tih lokacija (ja i dalje tvrdim, kako su sve ostalo, samo nisu na žalost ažurni!) ali i košenje trave u našem naselju. Znači ti kontejneri i prostor oko njih izgledaju izuzetno neuredno, zarasli u travu (ako se preskoči košnja!?) Znači, ljudi iz komunalne tvrtke Čistoća, ne vrate uvijek na isto mjesto kontejnere, pa to izgleda, ponovno na žalost - kao da ih je voda donijela.

U svakom slučaju "Zeleni otoci" izgledaju jako, jako neuredno, na opću žalost cijelog naselja, koje tu uslugu, redovito plaća. Uz to ponovila bih, kako nam je premalo kontejnera za plastiku, i kako nedostaju još na pojedinim lokacijama jedan do dva "Zelene otoka". 

Dodala bih još, osobnog sam mišljenja, a to se i pokazalo, te smo o tome na zadnjoj  sjednici Vijeća mjesnog odbora i raspravljali , kako ljudi jednostavno nisu dovoljno dovoljno motivirani na razvrstavanje...Oni jednostavno taj otpad bacaju u  - mješani otpad - u svoju kantu pred kućo, jednostavno im se neda hodati do tih "Zelenih otoka". Mišljenja sam, kako to još - na veliki žalost- nije saživjelo  u velikoj dijelu cijele naša Republike, ali ni u našem naselju Hrelić.

Kako to riješiti, što napraviti, kako ljude motivirati, to ću prepustiti odgovornima ...

- Jednim dijelom ste nam već odgovorili na slijedeće pitanje koje ćemo  vam uputiti - kako ste zadovoljni uslugama komunalne tvrtke  Zrinjevac?

- Komunalno poduzeće Zrinjevac ? Zaista moram rezignirano istaknuti i iskreno priznati, kako zaista nisam baš nešto oduševljena njihovim komunalnim uslugama, mada oni tvrde, kako oni sve rade, odrađuju, što mi kao Vijeće mjesnog odbora naselja Hrelić pošaljemo.

Pogotovo sam nezadovoljna sa svime što se tiče košnje trave. Recimo,  imate dosta tih zelenih površina na području našeg naselja Hrelić, (mislim "dosta!?).. Primjetila sam kako se svaki puta preskoči - jedno košenje trave. Uredno se preskoči jedno košenje trave, ne znam zašto? To vjerovatno oni znaju zašto, neću ulaziti sad u to. 

Kada im mi kao Vijeće mjesnog odbora Hrelić, postavimo pitanje - Zašto je to tako?  Zaraslo nam je (točno lokacijski kažemo, gdje, što i kako !?), odgovor od te tvrtke dobivamo : Mi sve radimo, kako je određeno planom. 

Zapravo , ponašaju vam se , iskreno rečeno : Ne možete nam ništa. Jednostavno - Monopolistički.

Zaista nisam zadovoljna takvim odnosom.

Tako je recimo, ne znam zašto je zakazalo čišćenje nogostupa i kolnika. Naime izrasta nam trava, užasna trava na spoju kolnika i "rinzola" Također zeleni otoci unutar parkirališta, vjerovatno to kose "flaksericama" pa onda vam to ostave, zaborave..Trava i korov raste do metar visine.

I tako, ima  tih nekakvih stvari što se meni zamjerilo, kao predsjednici i mojim vjećnicima jer jednostavno smatramo kako komunalna tvrtka Zrinjevac ne radi svoj posao, onako kako bi treba - iskreno rečeno, a da na govorim, kako su cifre za naplatu jako velike.

Između ostaloga imao stabla, koja oni , isto tako sade. No, kada vidite koliko oni (koliko je ta pripreme zemlje za jedno stablo košta!?) , vi se jednostavno zgrozite! Da bi se onda to, jer to isto odlazi od novaca - Malih komunalnih akcija - . Izdvaja se iz tih novaca. Onda vam se to stablo osuši i onda vi ponovno tražite, s obzirom da ste toliko pripremu zemlje platili, da se stablo iznova zasadi. Pa se ponovno, stablo zasadi, pa se ponovno stablo osuši... I tako , igramo se, od kada sam ja predsjednica radi se o tri, četiri stabla, koja se tamo suše.... I tako , mi se dopisujemo, oni se igraju - sada, oni su sve napravili, riješili...

Zaista nisam zadovoljna. Jedna tužna slika.

Mišljenja sam da je  problem u - monopolu!

Što nam možete reći o javnom prevozu?

- Mislim kako je sada javni prijevoz dosta dobar, mada evo čekamo rekonstrukciju te stare Sarajevske ulice.Čekamo da se krene sa tim ... Navodno se čekaju novci iz EU fondova. Znate u ostalom .. Bilo bi zaista jako zgodno, da  prođe taj tramvaj koji čekamo već desetak, petnaest godina... I evo, iskreno rečeno - veselimo se! 

Sad, kako će se to riješiti, vidjeti ćemo. Navodno kako su već mijenjali ....Ne znamo do kuda će tramvaj prolaziti. Ne znamo trasu, hoće li ići prema naselju Sloboština, da li će se okretati kod Ranžirnog kolodvora. Mislim kako će se slijedeći tjedan održati  Javna tribina, po tom pitanju. Tada ćemo imati više informacija. U svakom slučaj jedva čekamo.

- Dakle, sa brojem linija, voznim redom autobusa, veličinom nadstrešnica i raspredom autobusnih stanica.

-  U redu je, što se tiče toga, sve je u redu.Nemamo prigovora.

-  Kakva je situacija sa Osnovnom školom ?

- E, gledajte..... Tu je već problematika, tu postoji jedan veliki problem. Naime, imamo Osnovnu školu, koja radi i ujutro i popodne. Znači, ujutro vam je to Osnovna škola Fran Galović, a već poslije podne vam je to  Osnovna Škole Dugave. Mi imamo, na sreću jako puno djece. No naša vam djeca gravitiraju... Reći ću sada o naseljima, znači gravitiraju vam Dugave, Jakuševec, Hrelić i Buzin. Djeca se voze iz Buzina, također se dovoze djeca i iz naselja Jakuševec. Problem vam je sa autobusima, okretištima ... Krkljanac je non stop.

Veliki je problem sa prostorom, sa obzirom da su dvije škole u jednoj zgradi,  u istom prostoru , možete misliti kako to izgleda . Znači velika problematika je sa školom, radi se na tome da se dogradi (proširi) škola. Mislim, kako je to već sada krenulo.Imali smo prošle godine jedan radni sastanak sa ravnateljima i dogovorili smo se kako ćemo mi kao predsjednici Mjesnih odbora po tom pitanju uraditi što je u našoj moći , proslijediti Vijećnicima Gradske četvrti.. Bio je nazočan i predsjednik Gradske četvrti. 

Dakle,  krenuli smo u realizaciju tog problema, jer to je definitivno ogroman problem svih naših spomenutih naselja.

Isto tako smatram, kako bi trebalo naselju Jakuševec pomoći, da i to naselje dobije svoju Osnovnu školu, jer je zaista preveliki priljev djece na našu školu.

- Kako stojite sa dječjim vrtićima?

- Dječji vrtići su vam uvijek problematični. Imamo ovdje matični Dječji vrtić Tratinčica, ali imamo dosta područnih odjela tog istog vrtića. Problem je i dalje, ovdje ne govorim o naselju Hrelić, ovdje govorim više u vezi naselja Dugave. Zapravo vi kad gledate Mjesni odbor Dugave, Mjesni odbor Hrelić , naselje Dugave i Hrelić, vi zapravo ne možete fizički odvojiti, Mi se jednostavno preklapamo i moramo tako raditi, surađivati. Tako kad pričam, pričam u principu u globalu o naselju Dugave i o naselju Hrelić.

- Reci te nam nešto o dječjim igralištima u vašem naselju Hrelić.

- U našem naselju Hrelić postoji samo jedno dječje igralište Upravo pripremamo "papire" za dječje igralište u  ulici Stjepana Gomboša. Ja kao predsjednica Mjesnog odbora Hrelić, već dvije godine istrajavam kako bi napokon započeli radovi na uređenu tog našeg jedinog dječjeg igralište u naselju. 

No, međutim - postoje određeni ljudi koji koji to jednostavno stopiraju, jer žive u toj jednoj zgradi, koja gleda na dječje igralište i jednostavno ne žele (ja bih rekla!?), ne žele djecu, ne žele smijeh i buku djece.. Istaknula bih kako uredno i dosljedno stopiraju rad Mjesnog odbora ali i moj rad kao predsjednice , dvije godine i onemogućavaju  kako bi se to dječje igralište uredilo i da mi, kao naselje Hrelić imamo to jedno dječje igralište, koje je bi zadovoljavalo standarde EU. 

Naime, mi smo financijska sredstva od Malih komunalnih akcija ostavljali za to igralište, izdvajali da se započne  sa radovima, ne evo pojedinci nas jednostavno koče, zbog svojih nekakvih privatnih interesa i privatnih veza mogu i u situaciji su da da nas sve građane naselja Hrelić - koče.

Tu smo nemoćni, ma da se ja stalno trudim i trsim zajedno sa našim vijećnicima, da bi jednostavno krenulo uređenje. Obećano nam je na Vijeću Gradske četvrti Novi Zagreb - istok, i ovih dana čekam odgovor.

Jako sam nesretna i nezadovoljna. Drugu lokaciju nemamo. Dakle ovisomo o tom jednom dječjem igralištu.

- Kako ste zadovoljni sa društvenim prostorom?

- U principu nemamo problema sa društvenim prostorom. Imamo svoju kancelariju. Što se pak tiče udruga civilnog društva, to sam se raspitala i doznala, kako mi baš nemamo mnogo udruga. Razgovarala sam sa našim Vijećnikom Gradske četvrti Novi Zagreb - istok, od udruga imamo samo DVD Hrelić, također imamo Udrugu Dobrovoljaca Domovinskog rata Dugave / Hrelić i također imamo Udrugu umirovljenika Dugave / Hrelić.

Eto , što se toga tiče, mi tu nemamo neki problem, kakve imaju neka druga naselja, kako sam uspjela čuti.

- I za kraj ovog našeg kratkog ali ugodnog razgovora, možete li nam reći sa čime se trenutno bavi Vijeće mjesnog odbora Hrelić?

- Znači imali smo Male komunalne akcije za 2016. godinu, donijeli smo prijedlog Malih komunalnih akcija za 2017. godinu. U prijedlogu Malih komunalnih akcija za 2016. godinu, manje više smo uspjeli sve realizirati, zahvaljujući Vijeću gradske četvrti Novi Zagreb - istok. Što se pak tiče, prijedloga za 2017. godinu osim tog jedinog dječjeg igrališta, o kojem ja vama i vašim čitateljima pričam cijelo vrijeme i to mi je jednostavno - trn u oku - i valjda neću napustiti (ja se iskreno nadam kako ću do svibnja iduće godine, kada napuštam mandat..) to riješiti do tada.

Dakle, problematika nam je sa tim našim dječjim igralištem.

A što se tiče prjeloga za Male komunalne akcije za 2017. godinu, sve vam je to tako nešto, neki mali zahvati. Znači ništa problematično, niti neke velike realizacije. Mi smo relativno naselje Hrelić, kao naselje sasvim OK, osim već spomenutog Dječjeg igrališta

Za kraj bih spomenula, naš latentan problem sa azilantima. To je vjrovatno, tema sam za sebe, no također ju želim aktualizirati i ovdje.

Gledajte. Ja smatram kao predsjednica Mjesnog odbora Hrelić i molim vas zaista nemam ništa protiv azilanata, da se razumijemo. Trudimo se da to ostane na takvom nivou, naime ljudi su u takvoj situaciji kakvoj jesu i mi smo bili. Prošli smo rat i znamo što to znači. Međutim, postoji jedna stvar što me smeta, recimo ti ljudi, koji su smješteni u obližnji hotel Porin (koji je bio u vlasništvu Hrvatskih željeznica, i onda je to nekako tiho, tiho ... preuređeno za azilante. To kad gledate, naselje Hrelić je dovedeno pred gotovi čin. 

Naime, jednostavno je rečeno - Vi sada tu dobivate azilante!

Neznam koliko set upoznati sa lokacijom  bivšeg Hotele Porin. Samo nas cesta dijeli,  od našeg naselja. To, vam je faktički u "dnevnom boravku" ne ...!? 

Svi smo mi svjesni različitog profila ljudi. No, prošli tjedan se vraćamo suprug i ja u neke "kasne sate" 22,00 / 22,30 sati , Hitna pomoć vam stoji na stajalištu autobusa, jedan od tih ljudi iz Potrina se napio i pao je preko. Oni ga vade, vuku..... onako mrtvo pijanoga. 

Imamo problem što se ti ljudi iz bivšeg Hotele Porin vole malo više popiti, malo rade nereda, malo su glasniji. Naši sumještani su dosta uplašeni, ipak vam se ti stanovnici Porina cijeli dan prešetavaju po cijelom naselju. U sitne sate, sa tim njhovim specifičnim ruksacima.... Ja često šetam kasno navečer psa (negdje oko 23,00 sata) i moram priznati, kako vam nije ugodno kada vam tako prođu pored vas, obično idu u grupama (troje, četvero, petero).... U glavnom, ja bih istaknula, kako je naše naselje prestalo disati u nekim određenim satima, jer smo dobiti susjede iz Porina.

Znači, naselje kao naselje je u prosjeku dosta ostarijelo i onda vam se jednostavno boje, Ne usude se iza 22,00 sata, pa  na dalje hodati po naselju i vi imate azilante na cesti. Da ne kažem isto tako, kako i tijekom dana kopaju po kantama za otpatke, tražeći plastične boce....

Sigurna sam kako dijelim mišljenje velike većine sumještana u konstataciji, kako nije ugodno.

 To je jedan od probleme. Drugi problem odlagalište smeća, nedaleko od naselja Jakuševec, koje nikako da se zatvori! Kad gledate, to je kak'ti problem naselja Jakuševec i naselja Mićevac. Ja smatram da nije. Ističem kako je to problem i naselja Hrelić. Naime dijeli nas samo Sarajevska ulica. No, kada smrdi u naselju Jakuševecu, smrdi u i naselju Hrelić. Ja živim u našem naselju oko dvadeset i pet godina, mi kao građani našeg naselja nemamo prava na novčane naknade kao starosjedioci naselje Hrelić i Jakuševec. No, želi reći, kako mi ne tražino naknadu, ne tražimo ništa, tražimo jednostavno da se to odlagalište zatvori, što nam je obećano prije dvadeset i pet godina kada smo kupili kuće i doselili se ovdje.

Mislim kako se nalazimo u jednoj nezavidnoj situaciji, imate odlagalište otpada, s druge stanarima Porin,  te Ranžirni kolodvor. 

Puno se nekretnina prodaje, ne uspijeva se prodati baš uslijed spomenutih problema. Vrtimo se u krug.



Nema komentara:

Objavi komentar