.

utorak, 20. rujna 2016.

3. Blatska Fišijada, festival druženja

Blato -  U ponedjeljak 18. rujna 2016. godine je održana 3.Blatska Fišijada, u prostoru Sportsko rekreacijskoga centra branitelja - Blato. I ovu tradicionalno 3. Fišijadu je odlično organizirala ODRA - Udruga sportskih ribolovaca, invalida domovinskog rata Novi Zagreb, pod medijskom pokroviteljstvom našeg portala.

Samo okupljanje natjecatelja se odvilo po dogovoru u 9,00 sati, kada je i podijeljena već pripremljene (očišćena i izrezana) riba za sve natjecateljske ekipe.

Ove godine se ponovio isti broj ekipa kao i prošle godine. Naime, radi se o pet ekipa iako je najava za ovogodišnje druženje bilo veće za dvije ekipe. 

Ono što vrijedi istaknuti, kada već govorimo o ekipama je činjenica, kako se ove godine u ovom tredicionalnom natjecanju u kuhanju najboljeg fišpaprikaša u jednoj od ekipa - Santa Klara, pojavila po prvi puta i žena - Gordana Herceg.



Gordana Herceg, predsjednica
Podružnice umirovljenika Sveta Klara / Čehi
- Moram priznati kako se sve zapravo dogodilo spontano. 

Naime, na poziv organizatora da dođemo i uveličamo ovo tradicionalno druženje (o kojem sam već prije čula mnogo lijepih stvari) kao gosti, ja sam upitala - A, možemo li mi iz naše Podružnice umirovljenika Sveta Kara / Čehi, nastupiti u natjecateljskom dijelu, kao ekipa, a ne samo kao gosti?

Dobili smo pozitivan odgovor, a ja sam tek toga trenutka shvatila, kako sve do sada nikada nisam kuhala - fišpaprikaš.

No, krenula sam od one - važno je sudjelovati ...- te sam se dala na posao, internet, traženje recepata, nazivanje prijateljica, traženje korisnih i provjerenih savjeta.... 

Nisam opterećene uspjehom (a koliko vidim oko sebe, ni ostali natjecateljske ekipe) važno se  ugodno družiti, a toga će biti mnogo, kako vidim već sada u početku .... 


Preostale dvije ekipe su se iskreno ispričale uz veliko žaljenje što su zbog bolesti (istegnuta noga) i zbog neplaniranih obaveza (hitno putovanje) bile onemogućene sudjelovati, no svim sudionicima, ali i organizatorima su zaželjeli što više ugodnog druženja i ukusnog fišpaprikaša u kojem će uživati uz same natjecatelje i stručni ocjenjivački sud, i mnogobrojni gosti ovog druženja.

Nakon podjele ribe, nastao je mali muk. 

Naime svi su se sudionici natjecanja podijelili po obavezama koje su već unaprijed dogovorili, te su započeli sa pripremom i kuhanjem. I dok su jedni čistili luk (i plakala!?) što od luka a što od doskočica, viceva i smijeha, drugi su pak sjekli ribu i dijelili "oteštajce" kako bi sve ekipe dospjele u "radnu temperatu"...

Ubrzo su upaljena plinska grijala, a čitavim prostorom je zavladao miris "dinstanog " luka. I dok su neki pripremali - temeljac - na licu mjesta , drugi su ga (vješto sastojke) donijeli već spremljen od doma. Uskoro je uslijedilo stavljanje komada riba u ukusan paprikaš... Vremena je bilo dosta, pa su se natjecatelji još više zbližili, pomažući jedni drugima u praktičnim savjetima, pričanju anegdota iz dosadašnjih kuhanja...

Kako se fišpeprikaš kuhao, krčkao i privodio kraju, tako je prostor Sportsko rekreacijskoga centra branitelja - Blato, bivalo sve više ispunjen gostima i posjetiocima.  Bilo je tu djece, starijih, mlađih, vatrogasaca, ribiča itd... Svi su se družili, zabavljali i uživali u ljepoti dana, koji je započeo naoblakom (u pojedinim trenutcima i kojom kapi kiše) a čarobno se pretvorio u savršen jesenski dan obasjan suncem sa temperaturom koja godi.

Na znak sudca, svi su članovi natjecateljskih ekipa, ugasili vatru, te u priložene zdjelice nasuli svoj primjerak fišpaprikaša, sa obaveznom ribljom "portkovom". Nakon toga je stručni natjecateljski sud, započeo ocjenjivanje.

Koliko god u ovom tradicionalnom druženju samo natjecanje nije u prvom planu, ipak je sam postupak ocjenjivanja privukao pažnju mnogih, kako ekipa, navijača ali i ostalih gostiju i uzvanika.

Nakon podužeg ocjenjivanja, stručnog ocjenjivačkoga suda, saznali smo tri prvoplasirene ekipe. Bile su to:

1.Prvoplasirana ekipa - Odra , članovi : Josip Kamba i Danijel Pavlović
2.Drugoplasirana ekipa - Hrvatine Blato, članovi: Ivan Pandža i Damir Požgajčić
3.Trećeplasirana ekipa - Santa Klara , članovi : Gordana Herceg i Boris Herceg.

Prigodne Diplome i poklone slike,  slikara Đuke Siroglavića je slavodobitnicima uručio g. Milan Bandić, gradonačelnik našeg grada. 

U kratkom govoru je poručio, kako podržava ovakvo druženje, te da će i u buduće pripomići u organizaciji i podržati svojim dolaskom ovu Fišijadu, o kojoj je i sam čuo mnogo lijepih priča.

Nakon podjele nagrada, uslijedila je već tradicionalne degustacija fišpaprikaša, za sve prisutne.



Boris Hreceg, član natjecateljske ekipe
Santa Klara
- Istaknuo bih, kako mi je bilo čast i zadovoljstvo sudjelovati u ovom natjecanju ali prije svega i u ugodnom druženju.

Što se pak tiče samog natjecanja u pripremanju i kuhanju fišpaprikaša, mogu reći da je proteklo u fer i korektnom ozračju, bez obzira na godine, spol, zanimanje, vještine ....

Član sam ekipe Santa Klara zajedno sa mojom suprugom Gordanom. Po prvi puta sudjelujemo na jednoj ovakvoj priredbi i moram priznati, kako smo  pozitivno ugodno iznenađeni što smo na opće iznenađenje svih, a još više nas dvoje - osvojili prestižno treće mjesto.

Ovo priznanje nas hrabri ali i potiče da i slijedeće godine budemo ponosni dio ovog prekrasnog druženja ali i natjecanja - 4. Blatska Fišijada.

Iskoristio bih također prilku, pa ovim putem zahvalio svim degustatorima našeg -fiša- koji su pohvalili naš trud.

Zahvaljujemo i organizatorima! Vidimo se i do godine!



Josip Kamba, voditelj sportskih natjecanja na
 jezeru Šikava, Odra - udruga sportskih
ribolovaca Novi Zagreb
- Danas smo već tradicionalno upriličili našu 3. Blatsku Fišijadu, gdje smo pozvali kao i obično i mnogobrojne goste. Kao što ste mogli vidjeti i sami, cilj ovog natjecanja nije samo natjecanje, već i druženje. 

Sa ponosom moram istaknuti kako u tome dobro uspjevamo, što potvrđuje svake godine sve veći broj gostiju i uzvanika koji se okupi na podjeli nagrada i degustaciji naših fiševa. 

Naravno, nije to uspjeh nas nekolicine, koji se nalazimo u Organizacijskom odboru, već je to uspjeh svih zanesanjaka i zaljubljenika, kako kuhanja fiš paprilaša, ali i svih onih koji dolaze ovdje već godinama, družiti se, opustiti i uživati ovdje u ovoj prekrasnoj prirodi koju nam pruža Sportsko rekreacijski centra branitelja Blato.

Na ovaj način im želim od srca zahvaliti i pozvati ponovno u isto vrijeme i do godine (treći vikend u rujnu!), kako bi ponovno uživali u druženju, prirodi i fišpaprikašu!

- Imali smo prilike vidjeti, kako je vaša ekipa ove godine osvojila prvo mjesto na Fisšijadi.

- Evo..., Stjecajem okolnosti i sam sam zajedno sa mojim kolegom Danijelom Pavlović (naime, njegov je kolega iz ekipe bio spriječen u posljednji trenutak, pa sam "uskočio" ja..) Neovisan stručni ocjenjivački sud, koji nije znao, čiji je čiji skuhani fišpaptikaš (zbog načina ocjenjivanja) je donio takvu odluku da je naša ekipa osvojila najviše bodova, te zauzela ovo  laskavo - prvo mjesto.

Ovdje se želim zahvaliti svim ekipama na sudjelovanju i na osvojenim nagradama.



Ivan Pandža, voditelj Sportskoro
kreacijskoga centra branitelja Blato
- Iza nas je uspješno organizirana i odlično ostvarena  3. Blatska Fišijada.

-  Osobnog sam mišljenja, kako je ovo do sada  najuspješnija što se tiče organizacije natjecanja u pripremanju i kuhanju fišpaprikaša, ali i najmasovnija, što se tiče po posjećenosti gostiju i uzvanika.

Imali ste i sami priliku vidjeti predstavnike više Udruga, Društava, Klubova, Podružnica, Vatrogasaca iz cijelog Novog Zagreba, ali isto tako iz našeg naselja Blato. 

Vidjeli ste da je i sam gradonačelnik g. Milan Bandić dijelio priznanja sudionicima natjecanja 3. Blatske Fišijade. Uz njega su nas posjetili i neki gosti iz Gradskog poglavarstva.

Također ste imali priliku vidjeti zaista veliki broj branitelja, koji su ovdje domaćini ali i tradicionalno aktivni natjecatelji. Veliki broj branitelje pokazuje kontinuitet, kako se mi branitelji ovdje aktivni i kako se družimo i ostalih dana u godini što je zapravo i glavni cilj ovog centra.

- Vidimo da ste i vi sudjelovali na natjecanju i da ste zauzeli vrlo dobro i prestižno drugo mjesto sa svojom ekipom.

-  Mi smo se borili, da budemo među "prvih pet" (naime, toliko je ekipa sudjelovalo!), a završili smo - drugi!  Za takvo što je zaslužan više moj partner, nego moja malenkost, jer ja više volim uživati u jelu fišpaprikaša  nego ga pripremati.

-  Što bi nam za kraj ovog razgovora poručili?

- Vidimo se  - treći vikend u rujnu, slijedeće godine na 4. Blatsku Fišijadu. Pozivam, sve one koji se žele takmičiti u pripremanju i kuhanju Fišpaprikaša, ali i one žele uživati u čaroliji okusa fišpaprikaša. Svi ste dobrodošli!



Mirjana Lovan, gost

- Moram reći, kako je na današnjoj Fišijadi bilo zaista prekrasno. 

Ovi, rekla bih - znalci kuhinje, zaista su se potrudili i pripremili nam zaista ukusne fišpaprikaše, koji po mom skromnom znanju ne odudaraju svojom kvalitetom i ukusom jedan od drugoga. 

Očito se tu radi o malim nijansama koje mogu vidjeti i osjetiti samo znalci. Uzdam se u stručnost i nepristranost - Stručnoga ocijenjivačkoga suda, iako kao gost nisam opterećena samim plasmanom ekipa, jer su meni, kako sam već rekla - svi ovdje kušani fišpaprikaši odlični.

No, uz kvalitetne fišpaprikaše, koji su ovdje uvijek odlični - istaknula bih još više samo druženje, koje isijava spontanost, iskrenost, druželjubljivost. Moja obitelj ovdje navraćamo od prve organizirane Fišijade, i uvijek doživimo nekako isti, snažan i poželjan osjećaj zajedništva, koji nas "hrani" sve skupa, još nekoliko dana i nakon održane Fišijade.

Drago mi je da se o ovom druženju i natjecanju sve više priča i to, dodala bih - zasluženo pozitivno! No, nekako me malo plaši, ako se ovo još više omasovi, da se ne izgubi onaj osjećaj o kojem sam malo prije govorila - a to bi mi bilo zaista žao. 



Renato Selj, predsjednik  Stručnog
ocjenjivačkog suda 3. Blatske Fišijade

-  Kakvi su vaši dojmovi sa pozicije Predsjednika Stručnog ocijenjivačkoga suda 3. Blatske Fišijade?

- Danas sam po drugi puta u toj ulozi. Mogu reći kako je konkurencija bila vrlo jaka. Svi kuhani fišpaprikaši si bili zaista bili vrhunske kvalutete i odlučivale su zaista - samo nijanse!

- Po nekim prosudbama, koje smo imali prilike  čuti ovdje i među natjecateljima ali i među gostima, ovo je do sada najuspješnija Fišijada, odnosno najmasovnija. Vidjeli smo ove godine je došao i sam gradonačelnik g. Milan Bandić.

- Pa, evo- možemo se pohvaliti kako nas je došao i Gradonačelnik počastiti svojim prisutnošću. Podjelio je nagrade. Malo je i on uživao u jelu, razveselio se sa nama i na žalost morao otići svojim obavezama. 

To nam samo govori da se ova manifestacija odlično razvija i da ide pravim putem. 

Nadalje , već slijedeće godine očekujemo kako će biti više natjecatelja iako je pravo težište ovoga druženje uz natjecanje u pripremanju i kuhanju fišpaprikaša, zapravo druženje.




































































Nema komentara:

Objavi komentar