.

utorak, 30. kolovoza 2016.

Ma tko je to, tko mi može reći da je nešto dobro ili loše, osim mene?

Novi ZagrebOdnosi su, znamo mnogi, a neki od nas i razumiju da su oni ogledalo nas samih.


Ovakva razumijevanja dolaze u kasnijim godinama jer počinje potreba za stvaranjem kvalitetnih odnosa. Do tada smo nesvjesno stvarali samo brojčane odnose. Što ih više imamo to smo bolje osobe. Kasnije se promijenio naš cilj. Što imam kvalitetnije odnose, bez obzira na broj, to se bolje osjećam. Što ih je manje to im se mogu više posvetiti i oplemenjivati ih. 

Loši odnosi utječu na naše ponašanje prema sebi samima. Negdje sam pročitala da je bolje biti u ikakvom odnosu nego nikakvom.  S tom tvrdnjom bih se jedino mogla složiti ako i ujedno radimo na ovim lošima i činimo ih boljima .

Svaki loš odnos je za mene izazov. Ako sam ga učinila lošim, mogu ga učiniti dobrim, boljim, najboljim.

Imala sam jedan loš odnos koji se završio prekidom komunikacije na par godina. Nisu to bile lijepe godine. Tijelo je konstantno imalo potrebu riješti nešto i biti  zadovoljnije. U trenutku kada su podignute zidine ego je narastao i sjedne i  s druge strane. Moglo se to osjetiti. Zrak je bio težak. Nije se moglo pobjeći od toga i zalupiti još jedna vrata. Spasila me poniznost o kojoj nas uči Isus. I dan danas znam da sam u trenutku sukoba bila oštra i izrekla ogoljelu istinu do kosti. Gdje me je to dovelo? Na početak moje poniznosti. Mogu li ja to? O,Bože kako je to teško. U trenutku kada znaš da si u pravu, prekoračiti ga i ponizno dozvoliti drugoj strani da bude ono što jest?

Uspjela sam. Sad znam da mi je bilo puno teže nego da sam to napravila odmah. Sada sam trebala biti puno nježnija u tonalitetu kojim govorim, u biranju riječi koje izgovaram. Riječi koje sam birala ovog puta su bile poticajne za drugu stranu čime sam joj dala prostora i istakla njezine kvalitete. Osoba s kojom sam nekada bila u sukobu opustila se i vidjela sam jednu sreću i zahvalnost na  njezinom licu. Osjećala sam se tako malo jer sam u stvari napravila tako malo, a ujedno tako veliko jer sam shvatila da mogu slobodno i bez straha otvoriti vrata svoga srca.

 Zar tako malo poniznosti može napraviti ovakva čuda? Hvala ti.

Shvatila sam da nisam samo ja ta povrijeđena strana u sukobu kako se inače gledamo i nemilosrdno osuđujemo drugu stranu. Ne, i druga strana se isto tako osjeća.

Danas je od toga mog novog trenutka stvaranja boljeg odnosa prošlo par godina. I danas se u  komunikaciji s tom osobom može osjetiti „onaj dan“, ali ne kao težina nego kao znak i poticaj za stvaranje onog odnosa koji želim. Ovo je apsolutno logično. „Onaj dan“ znamo, bili smo u njemu.............nije nam se svidio............idemo dalje, gdje je bolje. Idemo graditi to drugo.

U našoj konverzaciji se osjeti jedan veliki trud. O Bože, kako ga osjećam i drago mi je zbog toga jer ga više ne uzimam zdravo za gotovo. Stalno me podsjeća da se uvijek iznova trebam potruditi ako želim da bude na obje strane zadovoljavajući.

Hvala još jednom tom događaju jer sam postala slobodna od njega,a ujedno ga cijenim kao malen,ali „veliki“ mostić prema jednom drugačijem načinu stvaranja odnosa.

Znam da je teško izaći iz ustajalih i naučenih okvira.

Ali ako napravimo samo jedan apsolutno drugačiji korak, toliko drugačiji, koji uopće ne ide u naš životni koncept, odgoj , godine staža, godine života, godine iskustva.......koji je kontra svega, moći ćemo sebi otvoriti vrata u jedan novi svijet koji uopće nismo poznavali....nismo imali pojma da postoji.

To je svijet koji nam pokazuje koliko smo moćni i koliko smo veliki.

Nije biti moćan plivati stalno istom trasom, istom brzinom.

Biti moćan je dignut ručnu, zavrtiti se u mjestu i naglo stati, ostati u mjestu i sagledati dobrobiti ovog puta za nas ili pronaći novi.

Nema komentara:

Objavi komentar