.

četvrtak, 14. srpnja 2016.

Sve što je lijepo, na žalost kratko traje ....

Zapruđe - Jučer smo imali priliku svjedočiti nastavku životopisnih jedinstvenih, jednodnevnih putovanja (izleta) u organizaciji Podružnice umirovljenika Zapruđe.

Naime ova uspješna, mnogobrojna, kreativna i iznimno aktivna Podružnica umirovljenika uz svoje svakodnevne aktivnosti (druženje, sportsku rekreaciju, ples, društvene igre, itd...) organizira za svoje članove (ali i šire) mjesečne izlete diljem  Lijepe naše - sa prvenstvenim ciljem , kako bi nešto naučili, vidjeli neke nove znamenitosti, otkrili nove ljepote ali se pri tome i dobro zabavili.

Upravo je jučerašnje putovanje potvrdilo svu umješnost, slogu i razigranost članova Podružnice na svojim nezaboravnim jednodnevnim izletima. Naime, jučer su ovi umirovljenici posjetili - najpoznatije Marijino svetište - Marija Bistrica.

Povod putovanja je bi 13. srpnja, kada se slavi Svetkovina Majke Božije Bistričke, a ujedno se i svečano obilježava Dan grada Marije Bistrice.



Danas je u Hrvatskoj blagdan Majke Božje Bistričke. Njezino je svetište u Mariji Bistrici, pitomom kraju sjeverno od Zagreba. To je svetište omiljeno hrvatskim vjernicima koji su stoljećima rado hodočastili “Crnoj Gospi”, kako su je zvali zbog crne boje kipa koji je u požaru ostao čudesno sačuvan.

Narod je u osobito teškim trenucima nacionalne, a pojedinci i osobne tragedije, upirao oči zaufano očekujući zagovor i zaštitu Majke Božje. Rijeke hodočasnika tijekom cijele godine najbolje govore o obljubljenosti Majke Božje, kao i koliko im je drago upravo ovo svetište u Zagorju.

Pod kraj 20. stoljeća u tom je svetištu održano nekoliko izvanredno važnih događanja za vjernički život u Hrvata. Tako je 1971. godine bio Međunarodni marijanski kongres.

Za vrijeme kongresa hrvatski su biskupi proglasili svetište nacionalnim marijanskim svetištem i ustanovili blagdan Majke Božje Bistričke na današnji dan, 13. srpnja, kao spomen na pastoralna i duhovna slavlja koja su se odvijala u tom svetištu.

A 9. rujna 1984. godine bila je završna proslava trinaeststoljetnoga kršćanstva u Hrvata, tristota obljetnica našašća kipa Majke Božje i Nacionalni euharistijski kongres.

Nezaboravan je i 3. listopad 1998. godine. Tada je bl. papa Ivan Pavao II. u svetištu, za svoga drugoga pohoda Hrvatskoj, predvodeći euharistijsko slavlje na kojem je bilo pola milijuna vjernika, proglasio blaženim kardinala Alojzija Stepinca, zagrebačkog nadbiskupa. Stepinac je za komunističkoga vremena bio mučen, a u njegovu je liku ocrtan i hrvatski mučenički puk.

Zagrepčani već više od tri stoljeća odlaze na zavjetno hodočašće Majci Božjoj utječući joj je u svakoj potrebi. Nisu rijetka i privatna hodočašća pojedinaca, obitelji, raznih skupina, društava i udruženja, kao i župa, pa i drugih biskupija.



Nakon ugodnog putovanja autobusom, koje im je priredio vozač g. Željko baeljak, umirovljenici  naselja Zapruđe su radoznalo prošetali i razgledali grad Marija Bistrica, a potom se uputili na Svečanu misu  Majke Božije Bistričke.

Nakon Svečane mise, umirovljenici duhovno ispunjeni, uputili su se u obližnju Vinariju Micak, kako bi svečarski i u veselju nastavili ovo prekrasno druženje.


Na prostranom brijegu iznad svetišta Majke Božje Bistričke smjestila se vinarija obitelji Micak temeljena na tradiciji i gostoljubivosti triju generacija. Još od davne 1958.g. vrhunsko se vino uživalo na trpezi bogatoj domaćim, autohtonim bakinim specijalitetima. 



I danas ova vinarija s veseljem čeka svoje goste i uz dobro raspoloženje, lijepu glazbu i dobra vina sati brzo prolete... Najveće zadovoljstvo predstavlja kada se gosti zadrže do kasnih noćnih sati duše pune veselja, ugode i prijateljstva, te kad nam se rado opet vrate. 


Na površini od šest hektara zasađeni su sve vinski dragulji poput rajnskog rizlinga, muškata žutog, pinota sivog, silvanca zelenog, chardonnaya, traminca, kernera, sauvignona, graševine, merlota i cabernet sauvignona, koji pod budnim okom vrsnog enologa i najboljeg mladog hrvatskog vinara 2011.g. , svjedoče o prekrasnoj vinskoj priči koju Vi dragi prijatelji, tek trebate otkriti. 



Ugodan ambient, vesela glazba i nadasve ukusna hrana, te  vina koja su bila pravi nektar za nebce, nisu mogli ostaviti ravnodušnima, ove ionako sklone plesu i pjesmi, druženju i veselju umirovljenika - Podružnice umirovljenika Zapruđe.

Nije se ni pošteno sijelo za stol, a već su neki započeli sa plesom. Neki su čak ostavili svoje štapove "rekvizite za hodanje" pa se priključili "tancu" veselim Zagorskim polkama.



Anđelka Turčec, član
Podružnice umirovljenika Zapruđe
- Odmah na početku, željeli bi vam u ime svih  "putnika" zahvaliti  na ukusno pečenim - Kiflicama, punjenim sa pršutom i šunkom, kojima ste odmah na početku putovanja zaželjeli - Ugodno i sretno putovanje te prekrasno provedeni dan u veselju, plesu, druženju ..

- Evo, pri kraju ovog druženje, možete li nam reći svoje ukupne dojmove...

- Naravno... Ja sam ovdje u Podružnici umirovljenika 25. godina. No, nisam aktivna baš svih 25. godina,  zasigurno sam aktivna barem 20. godina . Meni je to nešto posebno doći ovdje. Ja ovdje (u Mariju Bistricu) dolazim od djetinjstva, mene je moja majka dovele ovdje po prvi puta kada sam imala 7. godina.

Iako ne mogu kazati, kako odlično poznam Zagorje, ali je meni Zagorje predivno, prelijepo, prekrasno! 

Ovi izleti su za mene genijalni. 

Ja uvijek kažem  (mojim rođacima, nećaci itd...) dođite i vidite kako se umirovljenici zabavljaju. I to je meni - to! Tako da sam  ja, zaista jako zadovoljna, ugodno se osjećam.

Ovdje ne ovom imanju sam po prvi puta, čini mi se jako dobro, jako zgodno , jako lijepo!

Za kraj mogu reći u svoje ime, iako sam mišljenja kako se sa mnom slažu i svi ostali, kako je organizacija od strane naše Podružnice umirovljenika Zapruđe, zaista odlična. 



Katarina Balatinec, zamjenica
predsjednice Podružnice umirovljenika Zapruđe
- Mi svake godine dolazimo ovdje na hodočašće, to nam je tradicija.

Ovo hodočašće ima prednosti , jer nije daleko (od našeg Zapruđa), tako da je - kao stvoreno i  za sve one koji nisu u mogućnosti mnogo hodati. Tu dolazimo na Svetu misu, ali si i posvetimo sve one drage uspomene, suvenire koje kupimo ovdje, kako bi nas "snažili" "zdravili" i podsjećali do slijedeće godine.

Nakon Svete mise, uvijek odemo ili u neke toplice ili, kao ove godine u restoran.

kao što imate prilike i sami se uvjeriti, ovdje je zaista prekrasno. Atmosfera je odlična, menu - raznolik i preobilan. O glazbi neću ni govoriti, jer od samog početka mami sve na ples, pa čak i one, koji su u Zapruđu krenuli sa svojim "štapovima" a evo sad plešu nošeni ugodnim taktovima Zagorskih popevki! 

Željela bih istaknuti, kako mi imamo članova, koji obavezno svake godine dolaze sa nama ovdje ne ovo Hodočašće, dok cijelu godinu ne dolaze na ples ni na druženje, ne dolaze čak ni na  vježbe. Ovo im je jedini užitak. Ostalo ih ne zanima. Ovak' kad se ide na kupanje i na izlete onda se uvijek prijavljuju. To je zaista lijepo, da oni koji ne idu baš često, da za svoju članarinu, koju plate da da negdje putuju. Upravo iz tog razloga su naša putovanja uvijek iznova različita i zanimljiva. Putuje se diljem cijele Republike Hrvatske. Malo na more, pa u planine, na rijeke .... stalno negdje putujem. Svaki mjesec bez obzira na godišnja doba.



Vladimir Baljak, gost iz
Švicarske

 - Pedeset godina živim u Švicarskoj.

- G. Baljak, evo danas ste na ovom izletu u organizaciji Podružnice umirovljenika Zapruđe. Kakvi su vaši osobni dojmovi?

-  Drago mi je da sam ovdje i moram iskreno priznati kako mi se jako, jako sviđa. Moja školska prijateljica gđa. Ljerka Metković me pozvala i upitala želim li ići na ovaj izlet. Naravno da sam poželio. Tada su nam se pridružile još neke prijateljice i evo nas ovdje. 

Također moram priznati kako ostale ljude, sudionike ovog prekrasnog izlete ne poznajem , no također želim istaknuti kako se  fantastično osjećam, kao da sam sa ovim ljudima sto godina.

Naravno, kako sam kao umirovljenik putovao i na mnoge izlete u Švicarskoj . Naravno, i tamo se ljudi druže i zabavljaju no ni izbliza ovako neposredno, spontano i iskreno.

- Upravo bi to htjeli saznati , kako se umirovljenici druže u švicarskoj. Postoji li razlika?

- Kao što i sami znate, Švicarska je zemlja umirovljenika, kao Florida!? Ja imam svoju tvrtku, tako da ni idem često sa njima na izlete. Ono što sam išao, u usporedbi sa ovim danas je zaista uvelike različito. Tamo su ljudi dosta zatvoreniji.

Iskoristio bih priliku pa rekao, kako se ništa ne događa slučajno - naime moja se majka rodila u Mariji Bistrici i moji su svi pretci pokopani ovdje u na groblju u Mariji Bistrici. Imam još nekih rođaka ovdje.  Upravo sam kontaktirao jednog od rođaka, koji je kazao, kako je upravo stigao sa posla i kako ćemo se kroz sat vremena vidjeti. Objasnio sam mu gdje se nalazimo, no na žalost do sada se nije javio. ne znam, možda ima neke druge važne obaveza...

Moram priznati, kako je naš narod veseo, bez obzira na svoje godine. Fascinira me kako se ovdje svi mogu opustiti tako spontano, iskreno, otvoriti srce i prihvatiti ljude, veselje, pjesmu, radost...

Sigurna sam kako će mi ovo druženje ostati u trajnom sjećanju. Također ću ga se sjećati i u Švicarskoj kada se vratim kući, sa željom što skorijeg ponavljanja . No, tko zna kada će mi se i uz najiskrenije želje pružiti ovakva  nezaboravna prilika. 

- Možda će ovo druženje, odnosno ovaj izlet biti povod što češćega  vraćanja u stari kraj u Hrvatsku?

- Da, da. No samo me obaveze priječe u tome. Naime kako što sam već istaknuo, ja u Švicarskoj imam tvrtku o kojoj moram voditi brigu, no isto tako još imam jednog sina koji pohađa fakultet, te i njemu moram biti pri ruci .

Za kraj bih zahvalio svim dragim ljudima koje sam susreo na ovom nezaboravnom izletu, od umirovljenika Podružnice Zapruđe, vozača Željka, te osoblja ovog prekrasnog restorana te muzičara, koji nije žalo sebe ali ni nas pružajući nam najljepše melodije za ugodno druženje i prekrasan ples.

Svima od srca zahvaljujem na iskrenom druženju. Sa velikim ne strpljenjem čekam skori slijedeći susret ...



Biserka Iljaš, član  Podružnice
Umirovljenika Zapruđe i član Vijeća
mjesnog odbora Zapruđe.

- G. Ilijaš, možete li nam i vi reći svoje dojmove o današnjem  jednodnevnom izletu u organizaciji Podružnice umirovljenika Zapruđe?

- Ovo mi je drugi puta, kako sam uspjela odvojiti vremena i uputiti se na izlet sa Podružnicom umirovljenika Zapruđe.  Sama sa član oko ti godine i od kada je organizaciju preuzela predsjednica gđa. Višnja Gojković , to je stvarno jedna lijepe Udruga. Jako se brinu za svoje članove, odlično su organizirani, što potvrđuje i ovaj današnji izlet. Današnji izlet je posebno lijep, kako i sami znate, danas je Dan grada Marije Bistrice a također se slavi Svetkovina Majke Božije Bistričke. No, izlet je također uveličao ovaj prekrasni restoran sa svojom odličnom hranom, ambijentom, glazbom i raznim ukusnim vinima...

potvrda svega je , ako bolje pogledate, kako za vrijeme dok svira glazba ni jedno slijedeće mjesto nije popunjeno. Svaka čast našim umirovljenicima i organizaciji Podružnice umirovljenika Zapruđe. 



Nada Klišan Budak, članica
Podružnice umirovljenika Zapruđe

 - Vaši dojmovi o današnjem jednodnevnom izletu u organizaciji Podružnice umirovljenika Zapruđe?

- Sa ponosom želim istaknuti kako sam član ove složne, marljive Podružnice umirovljenika Zapruđe, već četiri godine. Naše djelovanje je zaista raznoliko, od društvenih igra, plesa, putovanje, fizičkih aktivnosti i sl.  To samo govori kako naša Podružnica umirovljenika odlično funkcionira.

Za mene je današnji izlet savršen. Nemam prigovora zaista ni za što. Od posjeta i obreda Svete mise, pa do ručka ovdje u ovom prekrasnom restoranu. Istaknula bih kako je osoblje izuzetno susretljivo i ljubazno, ali isto tako glazba nas na pušta da sjedimo. Naprosto nas mami da plešemo, pjevamo , veselimo i radujemo od srca...

Na kraju bi se zahvalila našim organizatorima ovog zaista nezaboravnog izlete i iskreno se preporučam za ovakav i slična događanja koja planiraju naši umirovljenici Podružnice umirovljenika Zapruđe.



I za kraj.



Željko Beljak, vozač autobusa

- Zahvaljujem svim članovima Podružnice umirovljenika Zapruđe, na zaista ugodno provedenom danu.

Siguran sam kako dijelim mišljenje svih "putnika" na današnjem izletu, kako smo svi skupa proveli jedan ugodan, radostan, topao i nezaboravan dan u ugodnom druženju , plesu, pjesmi i putovanju.

Iskreno se nadam , što skorijem susretu i ugodnim putovanjima. 

Budite veseli i zdravi! Vidimo se ....






"Kliknite" na fotografije, kako bi ih povećali!





























































Nema komentara:

Objavi komentar