.

petak, 20. svibnja 2016.

Gradonačelnik ruši Park branitelja u naselju Lanište i gradi stanove, građani bijesni

Lanište - Nakon što je na teren prije dva dana izašla teška mehanizacija tvrtke Mešić com, koju je angažirao investitor Milidrag Gadže, građani naselja Laništa izašli su na ulicu danas u 18 sati kako bi upozorili na to kako je u tijeku rušenje jedne od rijetkih preostalih zelenih površina u naselju – Parka branitelja. 

Građani od nadležnih gradskih i državnih službi traže da se ispita zakonitost gradnje na mjestu parka i da li je sve u skladu s izdanim dozvolama, te žele da se pronađu krivci za to što je park rađen na privatnoj parceli, za što je iz gradske kase potrošeno oko 230 tisuća kuna.


g. Antun petrić / Frenky, predsjednik
Vijeća mjesnog odbora Lamište
- Kako znate i sami, naselje Lanište je prenaseljeno, prenapučeno. Građani su možda očekivali nešto drugo, naime nitko nije znao kako će se ovdje graditi. Ne ulazim u pravo gradnje. No, stanovi ovdje nisu potrebni, kada nemate mjesta u školi, nemate mjesta u dječjim vrtićima itd. 

Sada čak postoje neke naznake, kako će se naša školska djeca, čak odvoziti u školu na Kajzericu. Prema tome, ljudi su sa pravom rezignirani i protiv... Jednostavno , gradnja stanova koji će ovdje doseliti petstotinjak  novih ljudi. 

Jednom sam usporedbom podataka došao do podatka, kako će naše naselje Lanište biti napučenije po kvadratnom kilometru, nego Tokyo. Naime , zato što će biti negdje oko 4,500 stanovnika, kada se ovi novi ljudi dosele, a naselje Lanište smješteno je na 0,28 kvadratnih kilometara. 

To je jedna skoro trećina , kvadratnog kilometra!

A Grad Zagreb, ima na jedan kvadratni kilometar oko 1 000 stanovnika.

Po toj računici, dok grad Zagreb ima 1 000 stanovnika na kvadratni kilometar, naše će naselje imati 15 000 satnovnika , također na kvadratni kilometar.

Pa sada računajte , gdje ima u svijetu takav odnos. Naime , ja sam pokušao pronaći sličan podatak, no uz veliki tud nisam na žalost uspio.

To je jedan od razloga i podržavamo građane sa te strane, a sa druge strane- izvođač - nije naveo visinu eventualne buduće zgrade. Nagađa se svašta. Pogledajte, naselje ima 4 etaže, ne znam da li je ova rađena sa nekim dozvolama.

Ja razumijem, kada netko gradi i ulaže sredstva između 4 i 5 katova, da će onda, kad gradi 5. kat i ugrađuje lift, da  onda rađe izgraditi 8 katova. Zato što mu je onda izgradnja daleko jeftinija. No, ni stojimo kod toga, kako je ipak potrebno poštivati neke regule u naselju. 

- Ove ograde su osvanule prije dva dana ?

-  Ja ću vam reći otvoreno, ovako ... g. Milidrag Gađe, sada neću ići u kompletnu "dubinu", bio se dolje našao sa nekim ljudima, predstavnicima Udruga i onda je na kraju krajeva došao preko nekih brojeva do mene - predsjednika Vijeća mjesnog odbora Lanište, da porazgovara, ali ne o gradnji.

On je meni rekao, kako on ima dozvolu za gradnju, da on ima sve što je potrebno isdhodovano, što ja njemu moram vjrovati. Ako čovjek nešto radi,  sigurnoi to radi sa dozvolom, to je prvo, a drugo - došao je da porazgovara u vezi parka. Mislio je da je to Park branitelja i da tu ima neki spomenik.

Ja sam mu rekao - Čujte, da vam kažem otvoreno. Prvo mi je čudno kako vi niste reagirali kada je taj park građen, a građen je na vašem zemljištu. A sa druge strane, istaknuo sam, kako mi je čudno da je Grad Zagreb išao investirati i graditi na privatnom zemljištu. To mi je malo čudno! 

U tom smislu sam sumnjao na vlasništvo u vremenu, kada je to građerno. To bi ja tako preveo. U vrijeme iz gradnje parka, da li je g. Gađe bio vlasnik zemljišta? Ako je, rada mi je ludo, da je netko investirao 230.000,00 kuna na to zemljište.

- Kako je izgledao taj park?

- On je bio isti, kako što je i sada, samo što su dolje bile postavljene betonske ploče. Isto su klupe bile u ovome dijelu, dio je bio popločen u obliku š-šahovnice. da li je bila cijela ili tek pola šahovnice, najbolje se vidjelo odozgora.

Naravno, građene ćemo podržati od strane Vijeća mjesnog odbora Lanište u svakom pogledu. Mi smo, naselje kojemu je iznad svega stalo da brani svoje - zelene površine! Nismo protiv investitora, ali mislim da Grad Zagreb tu treba, stati i reći kako tu ima i drugih sadržaja koja nedostaju ovom naselju.


gđa. Gorana Miškulin, podpredsjednica
 Mjesnog odbora i predsjednica
Udruge Građana Laništa
- Ovo okupljanje ste organizirali Vi ili ...?

- Do okupljanja je došlo spontano.Ovo je spontani skup  stanara, na koji smo došli iz razloga, što jesmo u Mjesnom odboru Lanište. Ono , što je vrlo važno napomenuti niz i slijed događaja da je grad uložio četvrt miliona kuna na parceli koja je u to vrijeme već bila malte ne u 100% vlasništvu Tvrtke - Energospektra, jer su oni to zemljište dobili zamjenom, kao infrastrukturu, cestu i stazu za zgradu koju su ovdje preko puta izgradili.

Mi smo na taj dio upozoravali i čak smo to sve skupa prijavili i u prijašnjem satavu Mjesnog odbora u čijem sam sastavu i ja bila - Državnom odvjetništvu.

Međutim, već u samom startu, računica nije "štimal" od strane komunalnog poduzeća - Zrinjevac. Naime imali su puno veću cijenu i ono što su stavil na taj Park, nego što u konačnici je. Ono što je važno napomenuti, da nas jako zanima zašto gđa. Sandra  Švaljek, koja toliko sada želi biti Gradonačelnica Grada Zagreba, pogodovala građevinskom lobiju, odnosno investitoru na način, da mu je dala 13 (trinaest) kvadratnih metara građevinskog zemljišta za nekih 23.000, 00 kuna. Što je otvorilo mogućnost, dovršetka Građevinske dozvole, za zgradu koja će imati navodno , osam katova i stotinjak stanova. Sa time da  projekt, koliko sam uspjela vidjeti, nema zakonskih okvira, što se tiče, zelene površine i dječjeg igrališta, nego smo čak u neformalnom razgovoru sa radnicima tvrtke  - Mešic com, koji su ovdje bili dobili informaciju da će se i ovaj drugi dio zelene površine njima ustupiti, jer im nedostaje zemljišta za parkirališne mjesta i ulaz u garažu.

To je ono što je skandalozno, da Grad Zagreb naš novac baca u vjetar na ovakav način, koji se dogodio.  Ok, možemo reći da je sa svog zemljišta sa pravom uklonio javne klupe. No, on si je dao dozvolu da iskopa rupe na našoj zelenoj površini, da ih je betonirao i premještao na način, kako je on to htio. Iako investitor tvrdi kako mu je to netko rekao iz grada, dok se  odgovorni u gradu, kunu kako nije. A sada pitanje, koliko vjerovati svemu tome.

Ono što je važno napomenuti, ono što će nama sada slijediti kroz velike akcije, a to je vezano za onaj drugi dio zelene površine na kojem će se graditi, takozvani - Babtističi centar. Vidimo kako su tu velike nepravilnosti, da ti ljudi nemaju dobru vjeru. Da im je čak i propao njihov - Javni natječaj, znači da čitavo vrijeme nešto mešetare.

Što će Gradonačelnik uraditi ovog trenutka? Da li je i on potpisao jedan dio zemljišta, koji mi namjeravamo i koji smo izglasli dva puta na Zboru građana. Koji su nam "rušili" u nekoliko navrata i Vijeće gradske četvrti Novi Zagreb / zapad, odnosno oni koji su pobornici njega. To ćemo sada vidjeti. 

No, ja mislim kako građene treba jednostavno pozvati da svatko od nas donese jedan kamen, barem ovaj odavde, sa ove livade i odnese , gdje ćemo imati spomenik Hrvatskom branitelju, pa jadnostavno i mi zauzmemo komad zemljišta ako se to na takav način radi, pa da g. Gradonačelnik, to zemljište otkupi.

Ono što bi javnost trebala znati, što smo mi imali na Sjednici Mjesnog odbora Lanište. To vidite ovdje iza, zelenu površinu između Dječjeg vrtića i stambene zgrade, to je zemljište sa kojim se strašno mešetarilo svojevremeno. To je u početku trebala biti prilazna cesta za - Obrtnički dom, koji smo uspjeli maknuti iz našeg naselja. nakon toga se to zemljište prodalo. Sada je taj građevinski investitor, kada smo "srušili" izgradnju - Staračkog doma, ako se sjećate, kojega su tako bešćutno htjeli staviti u jedan "geto", hajmo ga tako nazvati.Sada su ga ponovno nudili i molili nas da kao  Mjesni odbor damo suglasnost da se to otkupi za silne milijune. Prodaje i kupuje. Prodaje i kupuje i mi se pitamo, koliko ćemo igrati zajedno po toj nekakvoj sivoj točkastoj zoni, koju rada naši urbanisti. Osobno mislim kako su naši urbanisti svi zreli za zatvor. Oni rade točkaste izmjene GUP-a, koje onda pokušavaju legalizirati, kao što se dogodilo, sa Arenom Zagreb,  što se dogodilo sa Jadranskom avenijom i sa svime ostalim.

Mislim da jednostavno, građani moraju započeti uzimati stvari u svoje  ruke i nikako drugačije.

- Koji će biti vaš slijedeći korak?

Građani su, koliko sam ja upoznata, pozvali Građevinsku inspekciju, zato što smatramo da nisu poštovane norme. Ja ovim putem Ministarstvo graditeljstva pozivam da preispitaju sve donesene pravne  akte, oko donošenja ove Građevinske dozvole. Smatram, da one nisu pravovaljane na način da nisu izdate sukladno zakonima Republike Hrvatske i građanima. Pogotovo, ako uzmemo u obzir da Ministarstvo graditeljstva nije reagiralo na naše opetovane zahtjeve. Znači kada idete, pogledajte preko ovog gradilišta, vidjeti ćete jednu zgradu čiji su temelji duboko u rupi. Mi imamo ljeti najezdu štakora, komaraca i svega ostaloga. Naime, građevinski je objekt iskopan, investitor je bankrotirao a tu vam je trebao doći neboder od 15. katova i nikada ga nije konzervirao. Eto, mi mještani, građani naselja Lanište imamo i taj problem. Kažu da je to privatno zemljište da ne mogu ući?!

No također i mi u privatnim stanovima ne želimo da nas štakori i tome slično uznemiravaju, ako ćemo na taj način razgovarati. Tako da je niz, niz nepravilnosti, koje moramo uputiti  Građevinskoj inspekciji, Ministarstvu graditeljstva .. I naravno, moramo uzeti stvar u svoje ruke, što se tiče one desno livade , što smo rekli.

- Gdje djeca naselja Lanište pohađaju osnovnu školu?

-  Znate što je važno reći?! Ja bih voljela da se to jedanput jasno i glasno kaže, kod nas se škole rade stihijski. Kao što ja  svaki čas poštujem stanovnika naselja Kajzerica, ali ono što Jadranko Baturić i Gradonačelnik njemu za izbore napravio, to je granica bezobrazluka. Napravila se škola u kojoj je  po 15. djece u rezredu. Gdje zjape hodnici, a ovdje vam ide toliko da su djeca... Znači 6. prvih razreda je upisano ove školske godine. Sad ove godine će biti upisano 8. prvih razreda osnovne škole. Da mi školu imamo staru, da se još zove po braći Horvat, sada je OŠ Savski Gaj, čitavo ovo vrijeme što ćemo tražiti da se zove napokon Osnovna Škola Lanište. Da nisu napravili ništa, apsolutno - ništa. Kajzerica zjapi i sada bi trebala djeca sa Laništa iz naselja Sv. Klara iz naselja Blata ići u naselje Kajzerica u školu, samo da bi se zadovoljili apetiti Jadranka Baturića, saborskog zastupnika Željka Fiolića i g. Gradonačelnika, koji su svi skupa kompletno ovo zemljište, kompletno "Baptiste" držali u svojim ladicama u Vijeću Gradske četvrti novi Zagreb / zapad.

Mislim, da treba o tome jednom javno i otvoreno progovoriti, jer više nema stvarno druge. 

Kažem škola je naš, isto prvi prioritet.





"Kliknite" na fotografije, kako bi ih povećali!





















Nema komentara:

Objavi komentar