.

nedjelja, 22. studenoga 2015.

Malo o bogatoj prošlosti Aviokluba Zagreb

Pogled na Sportski aerodlom Lučko
Zbog povećanog interesa svih vas koji redovito pratite naš portal ROTOR, ponovno smo posjetili naš Aetoklub Zagreb, te saznali još nekoliko zanimljivih priča. U svemu nam je svesrdno pomogao dugogodišnji član, pilot i donedavni direktor g. Vladimir Muškon. Saznali smo kako unutar kluba djeluje  sekcija pilota aviona Aerokluba Zagreb od samih početaka  rada kluba tj. davne 1924. godine kada je Aeroklub službeno osnovan.
Danas u sekciji ima preko 100 aktivnih pilota, koji lete na avionima aerokluba ili vlastitim letjelicama.
U klubu djeluje nastarija škola letenja u Hrvatskoj u kojoj je odškolovano, samo od 2. svjetskog rata do danas, preko 600 pilota od kojih su većina postali profesionalni piloti u civilnom ili vojnom sektoru. Mnogi od njih danas kao članovi ove sekcije sudjeluju u sportskim i rekreativnim aktivnostima kluba i promicanju zrakoplovne kulture u Hrvatskoj.
Piloti kluba najaktivniji su u Hrvatskoj na raznim javnim letačkim priredbama kao i na sportskim natjecanjima: precizno, rally i akrobatsko letenje. S ponosom ističemo da imamo svjetskog prvaka u preciznom slijetanju i europskog prvaka u rally letenju, a naši natjecatelji osvojili su preko 200 medalja u bivšoj državi, a u samostalnoj Hrvatskoj redovito osvajaju prva mjesta u preciznom i rally letenju.
Športski rezultati najbolje govore o kvaliteti pilota kluba, što traje preko 80 godina od kada su naši natjecatelji počeli donositi priznanja u klupske vitrine sa državnih i međunarodnih natjecanja.



g. Vladimir Muškon, pilot ispred replike
Penkalinog aviona
Ovo je replika Penkalinog aviona, koji je poletio u Črnomercu, davne 1910. godine. Upravo i 2010 godine slavili 100 godina zrakoplovstva.

Ovdje žalim istaknuti kako smo upravo mi , kao država imali čast među rijetkima  (tek pet država na svijetu!)  koje imaju sto godina zrakoplovstva.

Ova replika ispred kojom stojimo, napravljena je neposredno prije same stogodišnjice i i prikazana je bila za vrijeme te  proslave, kako bi ljudi vidjeli kakav su bili početci na našem  području, te kako bi razumjeli koja smo mi moćna zrakoplovna sila. Želim vas ovdje podsjetiti, kako smo u ono vrijeme među prvima imali svog konstruktora i svoj avion.

Motor na replici, nije orginalan, zato što ni do slične konstrukcije nismo mogli doći, pa smo eto prilagodili sa novijom izvedbom motora, ali konstrukcija leti.

Konstrukcija je rađena, na temelju jedne jedine fotografije!

Znači, nismo imali nacrte za to,nego temeljem određivanja visine, ljudi koji su stajali a znali smo koliko su bili visoki. Po njihovoj visini (rasponu ruku...) smo odredili orjentaciono, koliki su bili gabartit aviona.

- Koliko visoko može letjeti ova replika?

- Ovo je avion kao i onaj Penkalin. On ne može otići, kako se kaže "nebu pod oblake". On može poletjeti, napraviti krugove okolo aerodroma. maksimalna mu je visina negdje oko 500 metara, na koju se može popeti, zbog loše konstrukcije (tadašnje tehnologije). Vidite ove žice, stvaraju veliki zračni otpor. No, pošto je to replika onoga doba, bilo bi doista nezahvalno očekivati nešto bilje.



g. Vladimir Muškon, pilot ispred aviona
Aero 3
Ovdje vidimo avion "Charlie papa Charlie". To je avion -  Aero 3.

Ovo je jedan, od dva "živuća aviona ovog tipa" u Hrvatskoj ( no nisam baš siguran). Ovaj avion je u biti u odličnom stanju. Potrebno ga samo sastaviti, dobro pregledati i on bi letio.

Proizvodnja je, ranih šezdesetih godina. Proizvedeno je za potrebe obuke pilota u - Vazduhoplovnom savezu Jugoslavije (kako se to tada zvalo) u državnoj zrakoplovnom savezu, a svakom klubu u Hrvatskoj je dodijeljen  jedan ili po dva ( ovisno o broju članova) za obuku pilota. To je bio temelj obuke pilota, današnje generacije koja je pred  mirovinom ili  je prije tri do četiri godine, otišla u mirovinu. Njihovo prvo školovanje je bilo upravo na ovom avionu.

Aeroklub Zagreb je imao dva "Aero 3", tako da jedan je razbijen, negdje također ranih šezdesetih godina (tada još nisam bio član kluba) ali  što su mi pričali starije kolege.




"Kliknite" na fotografije kako bi ih povećali.






Nema komentara:

Objavi komentar