četvrtak, 10. rujna 2015.

Mi smo poput vina, što stariji to prepoznatljiviji

g. Ivica Žufika , predsjednik Podružnice
umirovljenika Trnsko
Trnsko - Ovih dana smo posjetili Podružnicu umirovljenika Trnska, na čelu sa g. Ivicom Žufika. Moramo priznati kako smo toplo dočekani i kako nam je bilo ugodno razgovarati o raznolikim tetama.

- g. Žufika, što bi kazali o prošlosti Podružnice umirovljenika Trnsko

- Zahvaljujem na lijepom pitanju. Obično nas umirovljenjike rado pitaju o prošlosti, a ni ne znaju kako mi zapravo živimo više nego itko u sadašnjosti, radujući se i živeći svaki trenutak. Prošlosti se rado prisjeća svaki onaj koji se pomalo pribojava budućnosti. No, ne ću više o tome. Kada se vratim petnajstak ili čak dvadeset godina u nazad (kada sam i sam  postao član ove podružnice) vidim sama radosna lica, prije svega prekrasnih žena, ali i kolega, koji su prepuni radosti i želje za uživanjem u životu. To su bili dana, kada se gotovo u ničemu nije oskudjevalo. Putovalo se, jelo, sviralo, plesalo zabavljalo .... i tražilo još i više.

Danas pak, kada se ponovno okrenem oko sebe, moram doista priznati kako su sve te godine učinile svoje. Puno nas nedostaje. Mnogima je bolest ukrala, osmjeh, radost, želju...Oni koji smo ostali, još uvijek se okupljajući oko naše Podružnice, polako tražimo neke druge načine kako bi uljepšali dane. Polako nas raduju neke druge stvari. Naravno, kako bi svi mi rado i putovali, no nekako su godine i imanje sve manje novca učinile svoje. Ponovo kada se vratimo u nazad za tih dvadeseta godina, vrlo lako ćemo se prisjetiti kako se mirovine nisu povećavale za puno ( maximalno do 10%) , za razliku od životnih troškova, koji su se zasigurno povećali u to vrijeme  za tri ili četiri puta, dakle od 300 do 400 %.

Mješovito pjevački zbor Trnsko
Dakle, novčići su ostali isti, recimo da su i želje (putovanja, izleti i sl.) ostale iste, no na žalost životni troškovi su u odnosu na mirovine enormno porasli. Usprkos svemu, ne mogu da ne spomenem kako su upravo umirovljenici, najkvalitetniji, najuredniji platiše svojih računa (režija).  On (hajmo reći!) neće često puta kupiti ni krišku kruha, ili mlijeko, ali platiti će režije. Platiti će režije jer se boji, da će ga oni (da ne govorim na glas!) jer nakon na pćanja računa, dolazi prva opomena, pa druga opomena, a treće opomene nema - već dolazi ovrha.Upravo takve situacije se naši članovi boje i pokušavaju je zaobići na sve moguće načine, pod cijenu da i sebi dosta toga uskrate.

Kako bi svi skupa što lakše prolazili kroz sve to skupa, mi utorkom prijepodne od 10,00 do 12,00 sati te srijedom popodne 17,00 do 21,00 sat družimo.

Utorkom se družimo, razgovaramo, pa ponekad planiramo i po koji izlet, dok srijedom od 17,00 pa do 21,00 sat također se sastajemo ali uz druženje i ples. Naravno, kako je uz ples i prisutna šala, smjeh - jednostavno sponatano ljudsko druženje.

- Koje su sve vaše aktivnosti..

- Putujete li?

Putujemo, no na žalost kako sada stvari stoje - sve manje! Zašto, pa zbog već spomenutih stvari. Ne moram ni spominjati kako se nakada na izlet išlo svaki mjesec barema jedanput (obavezno jedanput mjesečno i bus je bio krcat!), a sada se to svelo na (4) četiri izleta godišnje. Danas je to "žilavo" osnovno ja što se mora  - pokriti prijevoz!

- Kakva je suradnja vas kao Podružnice umirovljanika sa Vijećam Gradske četvrti Novi Zabreb / zapad, navodno oni rado pomognu umirovljenicima financijski u organiziranju izleta, ili pak proslavi nekih svečanosti ...

- Ja doista nemam takvih iskustava. Možda je to nekada tako i bilo. Krivo bih rekao kako i mi nismo dobili donaciju. Mogu vam točno reći i godinu. Bilo je to prije tri godine, kada je prijašnje rukovodstvo doista dobilo donaciju plaćenog autobusa za jednodnevni izlet. Naravno, ne bih se htio u to miješati. Naravno da postoji razno različitih faktora, tko može to biti a tko ne?! Nema jasnih ni transparentnih pravila. Sve to ide " odi mi / dođi mi"... Nećemo sada u visoke sfere...

- g. Žufika, kakva je suradnja sa Maticom umirovljenika Novi Zagreb?

Čazma
Mišljenja sam kako je ta suradnja funkcionalna, u ostalom to može potvrditi naša tajnica. Naravno funkcionira u onolikoj mjeri, koliko mi možemo iz zdravstvenih, financijskih i drugih razloga taj odnos nadograđivati. Sama matica umirovljenika pokriva veći broj podružnica, negdje oko 24 podružnice, oko 2 -3 000 članova. Od Matice dobivamo raspored događanja, te ga prosljeđujemo našim članovima, Tko je zainteresiran i tko je u prilici, taj može i individualno se uključiti direktno u zbivanja i preko Matice.

- Predsjedniče, dajte nas podsjetite, na vaš posljednji izlet i koji slijedeći izlet planirate?

- Posljednji organizirani izlet je bio u lipnju u mjesto Lužnica, iza Zaprešića. izlete prvenstveno biramo u želji da vidimo i naučimo nešto kvalitetno, nešto novo. Uvijek angažiramo vodiča, možda je ponekada potrebno donaplatiti koju kunu kako bi platili i njegovu uslugu, ali na tome inzistiramo svi. Prije Lužnice, smo bili na izletu u Molvama u Podravini, obišli smo kapelicu i crkvu, posle smo navratili na ručak, glazbu i ples. Uvijek planiramo da u zagreb dođemo najzad do 21,00 stat, kako bi i oni koji nisu iz Trnskoga na vrijeme mogli stići kući u svoj kvart ili naselje.

U srpnju smo također organizirali jednodnevni izlet kupanja u Novom Vinodolskom.

Slijedeći izlet koji planiramo će se održati 12. rujna. 2015. godine u Čazmu, na EKO sajam. Tamo ćemo također obići crkvu Sv. Marije Magdalene sa vodičem, također ćemo pogledati spomenik kulture iz 13. stoljeća, posjetiti ćemo centar za kulturu odmah uz crkvu, zatim ćemo u 11,30 stati posjetiti Eko sajama u 12,00 sati besplatno jelo i jedno piće (vino ili sok) u 13,00 sati otvorenje sajma i razgledanja. u 15,00 sato odlazimo u vinski podrum Suhaja  brdo / Obitelj Brnjanec, degustacija vina. U 17,00 sati polazak na turistički obilazak okolice Čazme i imanje Salaj (božićne lampice) no ovoga puta ćemo pogledati par prepun cvijeća, zatim vožnja uz Partizanski aerodrom, te posjeta Galeriji akademskog slikara Franje Matašine. U 18,00 sati krećemo doma u Zagreb.

Eto, tako otprilike izgladaju naši jednodnodnevni izleti, gdje napominjem kako je i dalje problem  plaćanja autobusa. Ponekada se dogodi da pronađemo i po nekog sponzora, pa mi nadodamo po nešto, ali vrlo često to zaista činimo sami.

- Vidimo kako imate organizirani posjet ambulaniti crvenog križa u Sigetu..

- Da imli smo 8,9. rujna je tu doktorica  i mjerili smo sprometriju, tlak, šećer u krvi.

gđa. Mira Krpan, tajnica Mješovitog
pjevačkog zbora Trnsko

Ovo je treća godina, kako se uspješno družimo, te nastupamo i izvodimo svoj repertoar starogradskih pjesama, pronoseći ime našeg naselja Trnsko diljem cijele naše Republike Hrvatske.

- Obilazite li kazališta, kina i sl .

- I to ide sve manje, iz razloga što od državnih tih kazališnih institucija, je sve manje i manje. Nekada je to bilo sa popustom od Matice prosljeđeno nama (podružnici), sada je svega toga puno manje, pa samim time se i mi odlučujemo na takve posjete sve manje. naravno da naši članovi mogu ići i odlaze individualno na sve predstave po svom izboru.

- g. predsjedniče vidjeli smo neki dan kako vaši članovi igraju šah u društvenim prostorijama.

- da prema rasporedu korištenja prostorija i mi koristimo te iste prostotije. Igramo šah. kako sam već spomenu, Crveni križ organizira dva puta tjedno fizičko vježbanje nas umirovljenika (koje je dosta posjećano!) ponedjeljkom i srijedom po sat vremena. Takođe imamo i Mješoviti pjevački zbor Trnsko, koji je sastavljan od naših umirovljenica i umirovljenika, koji također se sastaju i vježbaju  jedanputa tjedno, srijedom.

- g. Žufika zahvaljujemo vam na ugodnom razgovoru, gdje ste nam pokazali rad i djelovanje vaše Podružnice umirovljenika Trnsko. Moramo priznati kako je ovaj razgovor doista bio zanimljiv, kako će zainteresirati još ponekog movog člana, kako bi se vaš broj od 127 članova barem povaćao na brojku od dvijestotinjak.

-Zahvaljujemo na posjetu i lijepim željama. Također pozdravljamo sve čitatelja portala Rotor i očerkujeomo ponovno vaš posjet kako bi vas obavijestli o svim novim zbivanjima u našoj Podružnici umirovljenika Trnsko.